וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרצ ממשיכים לאיים: אם תקציב הבריאות לא יגדל - נצביע נגד אישור התקציב

30.7.2021 / 19:14

המו"מ בין משרד האוצר ומשרד הבריאות התפוצץ ללא הסכמות, ובמרצ טוענים כי יצביעו נגד התקציב אם הסכומים שיוקצו למערכת הבריאות לא יוגדלו. מוקש נוסף טמון ברפורמה בחקלאות, שמעוררת התנגדות בקרב שותפות בקואליציה. הממשלה תתכנס בראשון לדיון ואישור התקציב וחוק ההסדרים

לקראת ישיבת הממשלה על אישור התקציב, המו"מ על תקציב הבריאות בין משרד האוצר ומשרד הבריאות התפוצץ ללא הסכמות, ובמרצ מחריפים את האיום להצביע נגד התקציב במידה והוא לא יגדל.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הודיע בתחילת השבוע כי מרצ לא תתמוך בתקציב ללא הגדלה משמעותית של תקציב הבריאות כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים, אולם עד כה במשא ומתן עם האוצר לא נענו דרישותיו, ובהמשך לכך שב על האיום כי אם לא יימצא פתרון יתנגד לתקציב בממשלה.

הפער בתקציב הבריאות הוא אחד המוקשים המרכזיים בדרך לאישור התקציב, כמו גם הרפורמה בחקלאות שמעוררת התנגדות בקרב שותפות רבות בקואליציה ופערים בדרישות התקציב של משרד הבריאות, התחבורה, הגנת הסביבה, התרבות והספורט ועוד.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ במהלך ישיבת סיעת מרצ 26 ביולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המלחמה על התקציב מחריפה. הורוביץ/פלאש 90, יונתן זינדל

הממשלה תתכנס ביום ראשון בבוקר לדיון ואישור התקציב וחוק ההסדרים, ולפי ההערכה בקואליציה, לנוכח הפערים הגדולים שנותרו עם הרבה משרדים, היא צפויה להתארך לישיבה מרתונית של כמה ימים.

התקציב היחיד שסוכם מבין כלל משרדי הממשלה הוא תקציב הביטחון, שנסגר בפגישה משולשת של ראש הממשלה שר הביטחון ושר האוצר ביום שלישי בערב. מלבד זאת, נותרו עוד פערים מול כל המשרדים, ובעיקר במשרדים הכלכליים חברתיים של מרצ, העבודה, וכחול לבן. בנוסף, ארבע מפלגות בממשלה - העבודה, מרצ כחול לבן ויש עתיד, דורשות שינויים גדולים ברפורמת החקלאות של ישראל ביתנו שהיא חלק מחוק ההסדרים.

עוד בוואלה!

הקרב על התקציב: המספרים נחשפים

לכתבה המלאה
בווידאו: הורוביץ מאיים לא להעביר תקציב אם לא יימצא פיתרון למערכת הבריאות/צילום: ערוץ הכנסת

גם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, הודיעה אתמול כי תתפטר מהממשלה אם לא ייענו דרישותיה לגבי העלאת שארית יהודי אתיופיה, אך במהלך היום נרשמה התקדמות במו"מ של משרדי העלייה והאוצר והסתמן כי המשבר בדרך לפתרון. גם במפלגת העבודה מאיימים להצביע נגד התקציב במידה ולא יושגו הסכמות על הרפורמה בחקלאות, שמעוררת התנגדות נרחבת גם ביש עתיד וכחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully