וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט, גנץ וליברמן סיכמו: תקציב מערכת הביטחון ל-2022 יהיה 58 מיליארד שקלים

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 18:41

רה"מ והשרים הגיעו להבנות בעניין תקציב הביטחון. הסיכום כולל מתן דגש למוכנות מול איראן, רפורמת "נפש אחת" לטיפול בנפגעי פוסט טראומה ורכש מחברות הפועלות בפריפריה. כמו כן, הוחלט על הקצאת תקציב בהיקף 750 מיליון שקלים לטובת העורף ומיגון מבנים סמוכי גבול הצפון

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו על תקציב מערכת הביטחון. במסגרת ההסכמות, יעמוד תקציב משרד הביטחון על כ-57.8 מיליארד שקלים בשנה זו, ו-58.4 בשנת 2022. הישגיו של גנץ בתקציב הביטחון כוללים מענה בראש ובראשונה למוכנות של "מעגל שלישי" - למוכנות מול איראן - וכן ההצטיידות הנדרשת בעקבות מבצע "שומר החומות", לקראת אפשרות של מבצע צבאי בצפון, ומול התעצמות חיזבאללה.

כחלק מההבנות, סוכם כי בתקציב יינתן דגש על רכש מחברות ביטחוניות הפועלות בפריפריה, ועל הקצאת תקציב בהיקף של 750 מיליון שקל לטובת העורף בשנת 2022. בבשורה לאזרחי הצפון, סוכם לראשונה על תקצוב התוכנית שעברה בממשלה לפני כשלוש שנים - כש-250 מיליון שקלים יוקצו בשנת 2022 למיגון מבני ציבור ובתים פרטיים סמוכי גבול בצפון הארץ. החל משנת 2023, יוקצו 500 מיליון שקלים לנושא.

טקס השבעת נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנסת 7 ביוני 2021. ראובן קסטרו
המוכנות מול איראן תקבל מענה בראש ובראשונה. בנט וגנץ/ראובן קסטרו

כמו כן, סוכם על קידום רפורמת "נפש אחת" לטיפול במשרתי צה"ל נפגעי פוסט טראומה - שתמומש במלואה באמצעות תוספת של 1.2 מיליארד שקלים השנה, והחל מ-2022 יינתנו 900 מיליון שקלים בתקציב מדי שנה. הרפורמה כוללת הגדלת סל הטיפולים לפצועים פוסט טראומטיים, הסדרת תקציבים ועיגון זכויות, הגדלת התקנים, ביטול בחינת עברם של הפצועים, מינוי נציב קבילות הנכים ועוד.

בנוסף, הושג פתרון היסטורי על מענקים לפורשי צה"ל, לפיו יוסדר מודל דיפרנציאלי שבו יקבלו בממוצע פורשי צה"ל תוספת של כ-8%, כשלוחמים יקבלו תעדוף. המתווה דומה להסדרים דומים בגופים אחרים במשק שיש בהם פרישה מוקדמת, תוך התאמה למרכיבים הייחודיים של צה"ל. עוד סוכם סופית על ביטול קיצור השירות ל-28 חודשים עד שנת 2025. במקביל, יחוקק חוק הגיוס ותיערך רפורמה כוללת בשירות שתעצב מודל גיוס חדש.

עוד הוסכם כי תוכנית "ממדים ללימודים", המיועדת ללוחמים שסיימו את שירותם ויקבלו סיוע ללימודים, תעוגן ותתוקצב במלואה. זאת, מתוך ראייה של חשיבות התגמול למי שתרם, וחיזוק ההטבות ללוחמים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי ושר הביטחון בני גנץ בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עיצוב מודל גיוס חדש. הרמטכ"ל ושר הביטחון/ראובן קסטרו

בתוך כך, לוואלה! נודע השבוע כי צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר סיכמו על תקציבים ותאריכי יעד למעבר אגף המודיעין לצומת ליקית שבנגב. לפי גורמים בכירים בצה"ל, הבנייה של קריית המודיעין, ש-12 אלף חיילים צפויים לשרת בה, תתחיל כבר בשנת 2022 ותימסר לאמ"ן בשנת 2025 - במקביל למסירת מחנה פיקוד הדרום ואגף התקשוב בבאר-שבע, שיכיל 6,300 חיילים.

במקביל לבניית התשתיות, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן חוששים מהיכולת לשמר את ההון האנושי באמ"ן, ומודאגים מבריחת מוחות מבריקים אל מחוץ לצבא. לשם כך, התנהל משא ומתן בין אמ"ן ומשרד הביטחון, בהובלה של ראש אגף התכנון אלוף תומר בר, למשרד אוצר, במהלכו סוכם לפני כשבוע כי התקציב המיוחד לתנאי שירות יכלול 745 מיליון שקל.

התקציב יהיה עבור מאה טאלנטי-עילית, 250 טאלנטים נוספים, יותר מ-1,300 מומחי סייבר ו-3,000 אנשי טכנולוגיה שיקבלו תנאים מועדפים לקראת המעבר ולצורך חתימה על תוכניות שירות מיוחדות. התקציב יכלול מענקים, כלי רכב והטבות נוספות. עוד סוכם בנפרד שתינתן העדפה למגורים עבור משרתי הקבע בנגב, כולל קבוצות רכישה ושכונות צבאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully