וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

745 מיליון שקלים לטאלנטים ואנשי סייבר: היערכות אמ"ן לבניית קריית המודיעין

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 18:04

צה"ל ומשרד הביטחון סיכמו עם משרד האוצר על תקציב עבור שימור ההון האנושי, שיממן בין היתר את השכר והתנאים של 350 טאלנטים ו-1,300 מומחי סייבר. הבסיס ישתרע על פני 2,500 דונם ויכיל כ-12 אלף חיילים. בכירים בצה"ל: אמ"ן יקבל את קריית המודיעין ב-2025

צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר סיכמו על תקציבים ותאריכי יעד למעבר אגף המודיעין לצומת ליקית שבנגב - כך נודע לוואלה!. זאת, לאחר שבשבוע שעבר נרשמה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים. לפי גורמים בכירים בצה"ל, הבנייה של קריית המודיעין, ש-12 אלף חיילים צפויים לשרת בה, תתחיל כבר בשנת 2022 ותימסר לאמ"ן בשנת 2025 - במקביל למסירת מחנה פיקוד הדרום ואגף התקשוב בבאר-שבע, שיכיל 6,300 חיילים.

על פי הסיכום, עד 2025 תהיה רכבת מהירה אחת מתל אביב לקריית המודיעין, וכבר עתה החל תהליך החשמול ברכבת ישראל בנתיב הנסיעה לנגב. עוד הוחלט כי הנסיעה של משרתי הקבע לא תעלה על 70 דקות. כמו כן, סוכם כי בשנת 2027 יגיעו שתי רכבות מתל אביב לצומת ליקית תוך שעה, חמש שנים לאחר מכן יהיו ארבע רכבות מהירות, וב-2035 - שבע רכבות, מהן ארבע ישירות. חלק שני של התשתיות יכלול הגעה לבאר-שבע ומשם הגעה לקריית המודיעין תוך שבע דקות נסיעה, לאחר שיחלוף של כלי תחבורה לאוטובוס או רכבת קלה.

במקביל לבניית התשתיות, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן חוששים מהיכולת לשמר את ההון האנושי באמ"ן, ומודאגים מבריחת מוחות מבריקים אל מחוץ לצבא. לשם כך, התנהל משא ומתן בין אמ"ן ומשרד הביטחון, בהובלה של ראש אגף התכנון אלוף תומר בר, למשרד אוצר, במהלכו סוכם לפני כשבוע כי התקציב המיוחד לתנאי שירות יכלול 745 מיליון שקל.

מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון מודיע:
הזוכה במכרז קריית המודיעין בליקית היא – 'שיכון ובינוי בע"מ'. 'חברת שיכון ובינוי בע"מ', אתר רשמי
תכיל כ-12 אלף חיילים, קריית המודיעין המתוכננת בנגב/אתר רשמי, 'חברת שיכון ובינוי בע"מ'

התקציב יהיה עבור 100 טאלנטי-עילית, 250 טאלנטים נוספים, למעלה מ-1,300 מומחי סייבר ו-3,000 אנשי טכנולוגיה שיקבלו תנאים מועדפים לקראת המעבר ולצורך חתימה על תוכניות שירות מיוחדות. התקציב יכלול מענקים, כלי רכב והטבות נוספות. עוד סוכם בנפרד שתינתן העדפה למגורים עבור משרתי הקבע בנגב, כולל קבוצות רכישה ושכונות צבאיות.

אלוף הימן פועל לטובת המעבר, ולשם דיוק תוכניות הקמת הקריה בנגב הנחה להעניק לכל יחידה מסלול תכנון משלה, שתשתלב בסוף עם התוכנית המרכזית. הדגש שהניח ראש אמ"ן למעבר כולל יעדים ברורים: חיזוק העליונות המודיעינית, שימור כוח אדם איכותי, סביבה רב ממדית וסינרגטית והגשמת החזון הלאומי להעצמת הנגב.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
דואג לתנאי השירות של אנשי המודיעין. כוכבי/ראובן קסטרו

כבר עתה אישר ראש אמ"ן כי בראש הקריה יעמוד קצין בכיר שיכונה "ראש עיר". תחתיו, יעבוד מטה רחב שינהל את ענייני העיר הצבאית, שתשתרע על פני 2,500 דונם, שבמרכזה יהיה אגם, ובה ישרתו כאמור 12,000 חיילים - לא כולל משרתי מילואים ועובדי קבלן. בשיא, תגיע קריית המודיעין ל-14,000 בני אדם, שינועו על גבי אופניים. עוד הוחלט לבנות את הקריה בצורה מודולרית, כדי לאפשר בנייה עתידית ליחידות נוספות. הקריה תכלול למעלה מ-5,000 מיטות. שאר החיילים יחזרו לבתיהם או ילונו בבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully