וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעות מאז החלטת משרד הבריאות: מאות פניות לקופות החולים לחיסון שלישי

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 23:34

בנט והורוביץ הכריזו על תחילת המבצע לחיסון אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה במנה נוספת. קופות החולים הודיעו כי המבוטחים יוכלו להזמין תור להתחסנות, כשהראשונה מהן תהיה מאוחדת. הראשון לקבל את המנה השלישית - הנשיא הרצוג. מתי ניתן להתחסן והיכן? כל הפרטים על המבצע

קופות החולים רשמו היום (חמישי) מאות פניות ממבוטחיהן בניסיון לתאם חיסון נגד קורונה במנה השלישית - שעות מאז הכריז משרד הבריאות על המבצע לחיסון בני ה-60 ומעלה.

בעקבות ההנחיה לחסן את אוכלוסייה זו, קופת חולים מאוחדת הייתה הראשונה לפתוח את ההרשמה לחיסון האוכלוסייה - והנהלת הקופה הודיעה כי מרכזיה יהיו מוכנים לקבלת מתחסנים כבר ממחר.

אחריה הכריזו על מהלך דומה גם קופת חולים כללית, שמקימה אתרי חיסון בפריסה ארצית בנוסף ל-120 הקיימים, וכן מכבי, שיצטרפו למבצע בראשון.

מתן המנה השנייה של החיסון לדיירי משען ברמת אפעל 13 בינואר 2021. ראובן קסטרו
בפעם השלישית. חיסון אדם מבוגר נגד קורונה/ראובן קסטרו

למאוחדת יש פוטנציאל של 117 אלף מבוטחים מעל גיל 60 העומדים בקריטריונים שהוגדרו על ידי משרד הבריאות, כלומר אזרחים שחוסנו במנה השנייה לפני יותר מחמישה חודשים. "אוכלוסייה זו יכולה להכנס כבר עכשיו לאתר ולאפליקציה ולהזמין תור לחיסון, ובקרוב יצאו גם הודעות אס.אם.אס ייעודיות שמעדכנות על הזכאות ודרכי זימון תורים", הודיעו בקופה.

מנכ"ל כללית, אלי כהן, פירט אודות ההכנות למבצע. "בימים האחרונים אנו נערכים לקיום מבצע חיסון השלישי על מנת להבטיח זמינות ונגישות למטופלינו. הצוותים המקצועיים והמסורים של כללית נערכים ומתודרכים לקבלת המטופלים בני 60 ומעלה החל מיום ראשון", אמר. במכבי אומרים כי בקופה יש יותר מ-300 אלף חברים וחברות בגיל 60 ומעלה שעומדים בהגדרות אלה.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
אם תהיה היענות, מרכזים נוספים ייפתחו. מתחם חיסון של כללית/ראובן קסטרו

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הערב הצהרה לתקשורת, במהלכה הודיעה רשמית על תחילת המצבע לחיסון אוכלוסיית בני ה-60 ומעלה. בניסיון לדרבן את האזרחים להתחסן, בנט הודיע כי הראשון לקבל את המנה השלישית יהיה נשיא המדינה הרצוג בן ה-60, שיקבל את החיסון בשעה 10:00 מחר בבית החולים שיבא תל השומר, בליווי ראש הממשלה נפתלי בנט שאינו נדרש להתחסן בשלב זה על פי הקריטריונים. אחריו צפוי לקבל את המנה הנוספת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בן ה-72.

מי יכול להתחסן, מתי והיכן?

החיסון השלישי, מנת ה"בוסטר" לבני 60 ומעלה, יינתן למבוטחים בתנאי שעברו חמישה חודשים מאז קיבלו את המנה השנייה.

בקופת חולים מאוחדת יתחיל לחסן את האוכלוסייה המיועדת כבר ממחר, ויתר הקופות יהיו ערוכות לקליטת מבוטחים החל מיום ראשון.

החיסונים יינתנו במרכזי קופות החולים - שיישלחו הודעות זימון לאוכלוסיית היעד. בני ה-60 ויותר יצטרכו לאחר מכן לפנות לקופות החולים ולקבוע תור.

כרגע החיסונים יתקיימו במרכזים של הקופות, אך אם תהיה היענות - ייפתחו אתרי חיסונים שתפקדו במבצע החיסונים הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully