וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: מיום ראשון - חיסון קורונה שלישי לבני 60 ומעלה; לא מתחסנים עדיין יהיו זכאים לתו ירוק

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 18:01

קופות החולים הונחו להיערך למבצע המחודש לחיסון האוכלוסייה המבוגרת. לאחר דיונים ממושכים, הוחלט כי קבלת המנה השלישית תיעשה לפחות 5 חודשים לאחר השנייה. ניידות מד"א יישלחו לבתי אבות. בני 60 ויותר שהתחסנו פעמיים ולא יקבלו מנה נוספת, עדיין יהיו זכאים לתו הירוק

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הנחה היום (חמישי) את קופות החולים להתחיל לחסן במנה שלישית גילאי 60 ומעלה מיום ראשון. במשרד הבריאות החליטו כי קבלת המנה השלישית תתאפשר חמישה חודשים לאחר השנייה. בשלב זה, פחות מ-60 עם מחלות רקע לא יוכלו להתחסן.

מתוך חשש להיענות נמוכה, במשרד הבריאות יחלו במסע הסברה נרחב במטרה לקדם את המבצע. שלשום שוחח פרופ' אש עם מנכ"לי קופות החולים ומנכ"ל מד"א כדי לבדוק את המוכנות שלהם למבצע נוסף, בתקווה שהוא יהיה מהיר.

החיסון השלישי נועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת כקבוצת סיכון מפני מחלה קשה, אך הוא לא יהיה תנאי לקבלת תו ירוק לאירועים. לאור זאת, משרד הבריאות החליט כי בני 60 ויותר שיחליטו שלא לקבל את המנה השלישית - עדיין יהיו זכאים לתו ירוק.

קשישה מתחסנת נגד קורונה בנתניה, 19 בינואר 2021. רויטרס
קשישה מתחסנת/רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי למסור היום הצהרה על מתן החיסון השלישי. בתום פגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות, אמר כי העבודה על תכנית החיסונים החדשה תושלם עוד היום, זאת לאחר שהצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות המליץ על מנה שלישית למבוגרים.

"במהלך הבוקר הוצגו לי על ידי שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים", סיפר ראש הממשלה. "המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה. במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ואנחנו נציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully