וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: מבצע החיסונים השלישי יוצא לדרך, להגן על האוכלוסייה המבוגרת

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 20:39

לאחר הוראת משרד הבריאות, רה"מ הודיע על מתן חיסון קורונה במנה השלישית לבני 60 ומעלה, לפני שהתקבלו אישורים לכך בעולם. "המדיניות הקודמת הובילה לסגרים ולנזק כלכלי, האסטרטגיה שלנו שונה". הנשיא הרצוג יהיה הראשון להתחסן. הורוביץ: יש מלאי חיסונים זמין למהלך

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז הערב (חמישי) על תחילת מבצע מתן החיסונים נגד קורונה במנה שלישית לאזרחים מעל גיל 60. זאת, למרות שגופי הרגולציה בעולם לא אישרו את המהלך, ובתמיכת מומחי רפואה בישראל ובעולם. בהצהרה שהוקלטה מראש מבסיס הקריה בתל אביב בנט אמר כי נשיא המדינה יצחק הרצוג יהיה הראשון להתחסן במנה שלישית, לקרא לאוכלוסייה לשתף פעולה.

"אחרי סדרת דיונים עם מומחי רפואה בישראל ובעולם בהובלת אנשי המקצוע של משרד הבריאות, המליצה ועדת המומחים ברוב מוחץ של 56 מול אחד לחסן את האוכלוסייה המבוגרת בישראל. הממצאים מראים שיש דעיכה של החיסוניות לאורך זמן ומטרת החיסון היא לצמצם את סיכויי ההידבקות והחלואה הקשה", אמר בנט." לכן, אני מודיע הערב, על תחילת המבצע לחיסון השלישי המשלים".

בנט: התחלנו במבצע לקבלת חיסון שלישי נגד קורונה/צילום: לע"מ

דבריו של ראש הממשלה מגיעים לאחר הנחיית קופות החולים להתחיל לחסן במנה שלישית גילאי 60 ומעלה מיום ראשון. במשרד הבריאות החליטו כי קבלת המנה השלישית תתאפשר חמישה חודשים לאחר השנייה. בשלב זה, פחות מ-60 עם מחלות רקע לא יוכלו להתחסן.

החיסון השלישי נועד להגן על האוכלוסייה המבוגרת כקבוצת סיכון מפני מחלה קשה, אך הוא לא יהיה תנאי לקבלת תו ירוק לאירועים. לאור זאת, משרד הבריאות החליט כי בני 60 ויותר שיחליטו שלא לקבל את המנה השלישית - עדיין יהיו זכאים לתו ירוק.

בנט המשיך, "המציאות מוכיחה - החיסונים בטוחים ומונעים תחלואה קשה ומוות. תוך מספר ימים מקבלת המנה השלישית היא נכנסת לפעולה ומספקת לגופכם הגנה חזקה מאוד. אני קורא מכאן לכל המבוגרים שקיבלו חיסון שני - לכו להתחסן בחיסון המשלים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בהצהרה על המנה השלישית של חיסון לקורונה, הקריה ת"א, 29 ביולי 2021. לע"מ, צילום מסך
בנט, הערב/צילום מסך, לע"מ

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "הטלפון הראשון שלי אחרי שאסיים יהיה לאמא שלי כדי לקחת אותה להתחסן מיד כי אני רוצה לשמור עליה. מטרתנו לשמור על המדינה פתוחה, אבל צריך להבין שיש תחרות בין ההתחסנות למגפה ולכן כדי שנוכל לשמור על המדינה פתוחה חייבים שקצב ההתחסנות ינצח את קצב המגפה. כולנו צריכים לגלות ערבות הדדית".

הורוביץ: רק דאגה לחיי אדם עומדת לנגד עינינו

אחרי בנט נשא דברים שר הבריאות ניצן הורוביץ. הוא הדגיש כי מאחורי המהלך עומדת אך ורק הדאגה לחיי אדם. "ההחלטה של אנשי המקצוע להמליץ על חיסון שלישי כבר משבוע הבא נועדה למנוע את התחלואה הקשה ולהקטין את מספר הנפטרים. כל דחיה נוספת של מתן חיסון הדחף עלולה הייתה לגבות מאיתנו מחיר בחיי אדם. זה, ורק זה, מה שעומד לנגד עינינו".

שר הבריאות המשיך ואמר: "יש לנו מלאי חיסונים גדול. מאות אלפי מנות חיסון ימשיכו להגיע בזמן הקרוב, הבטחנו רצף חיסוני מלא לאורך זמן רב כדי שבכל שלב יהיו מספיק חיסונים לכל מי שרוצה להתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully