וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני דניאל הובא למנוחות: "הפנים והקול שלנו באירועים המכוננים של המדינה"

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 15:21

מאות מחבריו למקצוע ובני משפחתו של הפרשן הצבאי של חדשות 12 הגיעו לטקס ההלוויה בבית העלמין קרית שאול שבתל אביב. דניאל, בן 73 במותו, נמצא מת בביתו ביום שני כשהסיבה לכך הייתה ככל הנראה אירוע לבבי. יונית לוי לספדה לו בדמעות: "סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך"

עיתונאי חדשות 12, רוני דניאל, שהלך לעולמו הובא היום (חמישי) למנוחות בבית העלמין קרית שאול שבתל אביב. מאות מחבריו למקצוע, אנשי ציבור ובני משפחתו של הפרשן הצבאי, הגיעו לטקס ההלוויה.

דניאל, בן 73 במותו, נמצא מת בביתו ביום שני כשהסיבה לכך הייתה ככל הנראה אירוע לבבי.

לטקס הגיעו בין היתר שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד, הרמטכ"ל אביב כוכבי, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין ודמויות מוכרות רבות נוספות מעולם התקשורת.

הלוויתו של רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
כוכבי, לפיד וריבלין בהלוויית דניאל, היום/ראובן קסטרו
אלון בן דוד בהלוויתו של רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
העיתונאים אלון בן דוד ויואב לימור בהלוויית דניאל, היום/ראובן קסטרו

את הטקס הנחה עיתונאי הערוץ עודד בן עמי. בזה אחר זה עלו הסופדים ונשאו נאומי פרידה. "הפגישה האחרונה שלי איתו הייתה לפני שלושה שבועות", ספד לו גנץ. "לפני שעניין אותו חמאס וחיזבאללה - עניין אותו מה קורה איתי ומה קורה עם המדינה. זה היה רוני".

בווידאו: הפרשן רוני דניאל הובא למנוחות/צילום: קונטקט
רוני דניאל בנתיב ההעשרה. ראובן קסטרו
בן 73 במותו. דניאל/ראובן קסטרו

מגישת מהדורת חדשות 12 יונית לוי שיתפה: "ביקשתי ממך להוריד את הרגל מהגז, הזכרתי לך שאתה לא חייב להיות בשטח ותמיד שנינו ידענו שזו שיחה מיותרת. שלא תעצור אף פעם. והנה עצרת. אנחנו המומים. רוני היה כוח טבע חשבנו שהוא תמיד יהיה שם כי הרגשנו שהוא תמיד היה. 'יונק'ה, אל תדאגי. סלע לא נסדק בקלות', אמרת. סליחה שלא הצלחנו לשמור עליך".

אחרי יונית נשא הספד מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס. "רוני הוא עיתונאי של פעם במובן הכי טוב של המושג", אמר וייס. "הוא תמיד היה שם בשביל הצופים, הוא היה הפנים והקול שלנו באירועים המכוננים של העם והמדינה. אוהבים אותך רוני".

יונית לוי בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
המגישה יונית לוי בהלוויית דניאל, היום/ראובן קסטרו

עמית, בנו של רוני דניאל, ספד לאביו: "אבא יקר אני עוד לא מעכל את האסון שקרה לנו. בשבילנו היית האבא התומך, האוהב והעוטף שתמיד יהיה שם בשבילי ובשביל עלמה. היית גאה בנו ואנחנו גאים בך תמיד. לימדת אותי לאהוב את ארץ ישראל".

העיתונאית אילנה דיין אמרה לוואלה! "אני מסתכלת פה ואני חושבת שאני לא יכולה להעלות בדעתי עוד אדם אחד שהיה מכנס סביבו קהל כזה. כל היריבים, כל השמאלנים, כל הימנים, המון אנשים שהוא נגע בהם. רוני שייך לדור שקצת הולך ונעלם".

אמנון אברמוביץ' בהלוויתו של רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
אמנון אברמוביץ' בהלווייתו של רוני דניאל, היום/ראובן קסטרו

מאחורי דניאל הייתה קריירה עיתונאית שנמשכה כחמישה עשורים, מאז הצטרף ב-1971 ככתב בתחומי התחבורה והחקלאות לקול ישראל, אך את רובה המכריע של הקריירה שלו עשה ככתב לענייני ביטחון. במלחמת יום הכיפורים, הוא היה הכתב הראשון שעלה לחרמון עם לוחמי גולני.

מאז המשיך ועבד בכלי תקשורת נוספים. בשנות ה-80 הוא עבד בגלי צה"ל, ובתחילת שנות ה-90 השתתף בהנחיית התכנית "תיק תקשורת" בחינוכית. ב-1993 הוא הצטרף לערוץ 2 ושימש ככתב לענייני צבא וביטחון בחברת החדשות החדשה, ומאז היה לאחד מסמליה.

הפרשן הצבאי האהוד היה איש צבא בעצמו, בעל דרגת סגן-אלוף במיל'. בין היתר, הוא לחם במלחמת ששת הימים בחזית המצרית, נפצע - אך שב לשדה הקרב. בהמשך השתתף בלחימה גם במלחמת ההתשה. לימים מונה כמפקד גדוד מילואים של גולני, ושירת גם כמג"ד בחטיבת הנגב.

דניאל היה מעשן כבד. לפי גורמים בערוץ 12, היו פעמים רבות לאחרונה שבהן הוא לא חש בטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully