וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני דניאל, עיתונאי חדשות 12, הלך לעולמו בגיל 73

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 18:19

העיתונאי והפרשן הצבאי הבכיר מת בביתו, ככל הנראה מאירוע לבבי, לאחר כחמישה עשורים של קריירה עיתונאית שבה עבד בין היתר בקול ישראל, גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית. הנשיא הרצוג: "דניאל היה עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם"

רוני דניאל, הפרשן הצבאי הוותיק, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 73 בביתו. ככל הנראה, הסיבה לכך הייתה אירוע לבבי.

מאחורי דניאל, מוותיקי ובכירי הכתבים בחברת חדשות 12, הייתה קריירה עיתונאית שנמשכה כחמישה עשורים, מאז הצטרף ב-1971 ככתב בתחומי התחבורה והחקלאות לקול ישראל, אך את רובה המכריע של הקריירה שלו עשה ככתב לענייני ביטחון. במלחמת יום הכיפורים, הוא היה הכתב הראשון שעלה לחרמון עם לוחמי גולני.

רוני דניאל. אביב חופי
50 שנות קריירה עיתונאית. רוני דניאל/אביב חופי

מאז המשיך ועבד בכלי תקשורת נוספים. בשנות ה-80 הוא עבד בגלי צה"ל, ובתחילת שנות ה-90 השתתף בהנחיית התכנית "תיק תקשורת" בחינוכית. ב-1993 הוא הצטרף לערוץ 2 ושימש ככתב לענייני צבא וביטחון בחברת החדשות החדשה, ומאז היה לאחד מסמליה.

הפרשן הצבאי האהוד היה איש צבא בעצמו, בעל דרגת סגן-אלוף במיל'. בין היתר, הוא לחם במלחמת ששת הימים בחזית המצרית, נפצע - אך שב לשדה הקרב. בהמשך השתתף בלחימה גם במלחמת ההתשה. לימים מונה כמפקד גדוד מילואים של גולני, ושירת גם כמג"ד בחטיבת הנגב.

דניאל, הפרשן הביטחוני של החברה, היה מעשן כבד. לפי גורמים בערוץ 12, היו פעמים רבות לאחרונה שבהן הוא לא חש בטוב.

"חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו, הפרשן הצבאי רוני דניאל, שהלך לעולמו היום בגיל 73", אמרו בחדשות 12. "רוני, יליד 1947, היה הפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז היווסדה ב-1993, יהי זכרו ברוך".

רוני דניאל. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא רק פרשן צבאי". רוני דניאל/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

רבים ספדו לדניאל ושלחו ניחומים לבני משפחתו, בהם נשיא המדינה יצחק הרצוג. "איבדנו את פס הקול הייחודי, הישר והבוטח, ההגון והמקצועי של עיתונאי אוהב אדם, אוהב המדינה ואוהב העם", מסר הנשיא, "רוני דאג במשך שנים, מדי יום ביומו לכל חייל וחיילת ולביטחונה של מדינת ישראל מאז היה לוחם ומפקד במלחמת ששת הימים ועד יומו האחרון".

"רוני דניאל, האיש ששילב עיתונות עם פטריוטיות וציונות, הלך היום לעולמו", מסר גם ראש הממשלה נפתלי בנט, "רוני לא היה רק פרשן צבאי. הוא היה קולה של תקופה אחרת, של ארץ ישראל הטובה, של אהבת המדינה ושמירה על ביטחונה, של הקיבוץ והעיר גם יחד. ביקר כשצריך, נתן מילה טובה כשהגיע. הוא יחסר לכולנו על המרקע, ובלבבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully