וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנגדי החיסון מחסלים את הסיכוי לנצח את המגיפה - אין סיבה שייהנו משגרה

יוסי ערבליך

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 15:01

מדינת ישראל התמודדה עם משבר עצום ויכלה לו הודות למבצע החיסונים. מיליוני אזרחים התייצבו בעמדות החיסון כשלנגד עיניהם ניצבת קדושת החיים. אבל עתה אנו בצומת דרכים - קבוצה אנוכית מסרבת להתחסן ולכן אין שום הצדקה שהם ייהנו מאותה שגרה שאותה הם מונעים

הגענו לשעת מבחן, אין לנו עוד סבלנות ויכולת הכלה. כמו מדינות העולם גם מדינת ישראל התמודדה עם משבר עצום ממדים שמתרחש פעם במאה שנה ויכלה לו הודות למבצע חיסונים שאין לו אח ורע. מיליוני אזרחים התייצבו בעמדות החיסון, פעם ועוד פעם, כשלנגד עיניהם ניצבת קדושת החיים והשאיפה לחזור לשגרה.

זקנים באים בימים, צעירים בעיצומו של יום עבודה, נכים בכיסאות גלגלים, נשים הרות וחולים בקבוצות סיכון, לפעמים נאבקו לקבוע תור, ופעמים שהמתינו שעה ארוכה בתחנת החיסונים, אחים ואחיות מסורים שעבדו סביב השעון במטרה לחסן כמה שיותר אזרחים בכמה שפחות זמן, ולמרבה השמחה, השגרה המבורכת הפציעה כשמש מבין ענני ערפל וכולנו חשנו הקלה אדירה. שוב חיבקנו את הורינו, שוב אירחנו לסעודת ליל שבת את ילדינו, שוב עמלי כפיים שהוצאו לחל"ת שבו לפרנס את משפחותיהם, ושוב חזרנו לחייך. אבל עתה אנו בצומת דרכים משמעותי.

קבוצה אנוכית המסרבת להתחסן, ואולי באמת ובתמים חוששת, מסרבת לקחת חלק במאמץ הלאומי וקודחת חור בירכתי הספינה. מתנגדי החיסון מחבלים ומחסלים את הסיכוי לנצח. ואלו הרגעים, שבהם, עם כל הצער שבדבר, יש לאפסן את הנחמדות בצד ולהכריז מלחמת חורמה נגדם.

מתנגדי חיסונים מפגינים מחוץ לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, 24 ביולי 2021. ספיר לוי
שתי מדינות לשני עמים. מתנגדי חיסונים מחוץ לביתו של רה"מ בנט, השבוע/ספיר לוי

אתם חוששים? גם אנחנו חוששים! גם חייל היוצא למלחמה חושש. ואנחנו במלחמה. אנחנו לא נחסן אתכם בכוח אבל אתם מוכרחים להפנים שיש מחיר לאגואיזם הזה. החלטת הקבינט לגבות תשלום בגין בדיקות - נכונה, אבל אינה מספקת. מתנגדי החיסון מחזירים אותנו אחורה למשבר החמור, מסכנים את הורינו, את חירותנו ואת השגרה שכה נלחמנו עבורה. אין שום הצדקה שהם ייהנו מאותה שגרה שאותה הם מונעים. זה הזמן לדרוש מהם לחדול מלסכן אותנו.

לא עוד כניסה לחללים סגורים יחד עם מחוסנים ומחלימים, לא עוד אירועי תרבות, לא עוד מסעדות, ולא עוד חדרי כושר. כשם שאיש לא מחייב אתכם להתחסן, איש לא ימנע מכם לפתוח עבורכם מסעדות של מתנגדי חיסון, בתי קולנוע ובתי כנסת ששם תוכלו להיפגש ולדסקס על השבבים של ביל גייטס ודילול האוכלוסייה. שם, תוכלו להרצות בפאתוס על זכותכם הבלעדית שלא להתחסן מבלי לסכן את אחיכם. בנינו ובנותינו המחוסנים ישתתפו בשיעורים פרונטליים, ושלכם, יצטרפו באמצעות זום. שתי מדינות לשני עמים.

זה הזמן להסיר את הכפפות ולתייג כל סרבן חיסון, בין אם לא התחסן מטעמים אידיאולוגיים ובין מטעמים של עצלות - כאזרח סוג ב'. אזרח שלא מעניינת אותו השגרה. שישה מיליון מאזרחי ישראל התחסנו בשם הערבות ההדדית, צעירים, מבוגרים, חולים - בשביל למגר את המגיפה ומי שעומד בדרכם אלו אתם מתנגדי החיסון.

הכותב משמש כיו"ר מייסד של אגודת "למענכם" המעניקה יעוץ רפואי וולונטרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully