וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "מתקפת סייבר עלולה להוביל למלחמה בין המעצמות"

בנאום שנשא בפני קהילת המודעין, הזהיר נשיא ארה"ב מהשלכות מתקפת סייבר משמעותית ואמר כי רוסיה כבר מתערבת בבחירות לקונגרס ב-2022. "לפוטין אין כלום חוץ מגרעין ונפט", אמר. לדבריו, נשיא סין "רוצה להפוך לכוח הצבאי החזק בעולם עד שנות ה-40"

בווידאו: ביידן מאשים את רוסיה בהתערבות בבחירות 2022/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר הלילה (רביעי) כי אם תפרוץ "מלחמה אמיתית" עם אחת המעצמות, זה יקרה בשל מתקפת סייבר משמעותית נגד אמריקה. בתקופה האחרונה נפגעו גופים וחברות רבות בארצות הברית במתקפות סייבר שונות, שאותן מייחס הממשל לרוסיה ולסין, והסוגייה הגיעה לראש סדר העדיפויות של הבית הלבן. חלקן מאות מתקפות פגעו באספקת הדלק והמזון ברחבי ארצות הברית.

"אני חושב שזה יותר מסביר שאם נגיע למלחמה, למלחמת יריות אמיתית עם מעצמה גדולה, זאת תהיה תוצאה של פריצת סייבר משמעותית והיכולות ההולכות וגדלות שלה", אמר ביידן במהלך נאום בן חצי שעה שנשא בעת ביקורו במטה מינהל המודיעין הלאומי.

במהלך פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בחודש שעבר, ביידן שיתף אותו ברשימת תשתיות קריטיות שבעיני ארצות הברית הן מחוץ לתחום של האקרים הפועלים בחסות המדינה. לפי הבית הלבן, מאז הפסגה הראשונה בין שני המנהיגים, שנערכה בעיר ז'נבה, בכירים בצוות לביטחון לאומי של הממשל נמצאים בקשר קבוע עם בכירים בקרמלין על מתקפות סייבר שיוצאות משטח רוסיה אל ארצות הברית.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן במהלך ביקור בלשכת הביון הלאומי במקלין, וירג'יניה, ארה"ב 27 ביולי 2021. רויטרס
"פוטין מסוכן עוד יותר בשל הבעיות הכלכליות של רוסיה". ביידן, אתמול/רויטרס

במהלך נאומו, ביידן האשים את רוסיה בניסיון להתערב גם בבחירות לקונגרס בשנה הבאה, כשהוא מצטט את המזכר המודיעיני היומי שהוכן עבורו, מבלי לפרט. הוא אמר בפני כ-120 נציגים מקהילת המודיעין כי זאת "הפרה ברורה של הריבונות שלנו". לדבריו, "שום דבר עוד לא הניא את רוסיה" מהמשך הבחישה בפוליטיקה האמריקנית והפצת דיסאינפורמציה.

מוסקבה מכחישה את ההאשמות המודיעין האמריקני בדבר התערבותה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה וב-2016 לטובתו של דונלד טראמפ.

על פוטין אמר כי יש לו "נשק גרעיני, נפט ושום דבר מעבר". ביידן, שכבר כינה את נשיא רוסיה בתחילת כהונתו "רוצח", אמר כי פוטין מודע לבעיות הכלכליות שמהן סובלת ארצו, "מה שהופך אותו למסוכן עוד יותר".

ביידן גם הדגיש את האיומים הנשקפים מסין, ואמר כי מנהיגה שי ג'ינפינג "נחוש לגמרי להפוך לכוח הצבאי החזק ביותר בעולם, כמו גם לכלכלה הגדולה והחשובה ביותר בעולם עד אמצע שנות ה-40".

בניגוד גמור לקודמו טראמפ, שראה בקהילת המודיעין סוג של אויב מבפנים, ביידן הודה לה על עבדותה והבטיח שלא יפעיל עליה לחץ פוליטי. מינהל המודיעין הלאומי אחראי על 17 סוכנויות מודיעין, והנשיא הדמוקרטי אמר כי "אני לעולם לא אעשה פוליטיזציה לעבודה שאתם עושים, יש לכם את המילה שלי. זה יותר מדי חשוב עבור המדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully