וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן הזהיר את פוטין: "פעל נגד מתקפות הסייבר מרוסיה"

בשיחת טלפון ראשונה מאז הפסגה בחודש שעבר, נשיא ארה"ב הבהיר כי וושינגטון תגיב אם מוסקבה לא תפעל נגד מתקפות הכופרה המתגברות היוצאות משטחה. "אני אופטימי", אמר ביידן. בכיר בממשל: "התגובה תגיע בקרוב". הקרמלין: "לא קיבלנו פניות מהסוכנויות הרלוונטיות בארה"ב"

בווידאו: פסגת ביין-פוטין בז'נבה והצהרות של כל אחד מהמנהיגים בנפרד/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר היום (שישי) את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שעליו לפעול נגד קבוצות של פושעי סייבר ברוסיה. זאת שיחת טלפון ראשונה בין השניים מאז הפסגה שקיימו בחודש שעבר בשוויץ, והיא מתקיימת אחרי התגברות במספר מתקפות הכופרה נגד ארגונים וחברות אמריקנים.

"הבהרתי לו שארצות הברית מצפה כשמתקפת כופרה מגיעה מארצו, אפילו אם לא בתמיכת המדינה, אנחנו מצפים שהם יפעלו אם אנחנו נותנים להם מספיק מידע לפעול", אמר ביידן לכתבים אחרי השיחה שנמשכה כשעה. לדבריו, לשתי המדינות יש כעת אמצעי תקשורת קבועים "כשאחד מאתנו סבור שקורה משהו במדינה השנייה שמשפיע על המדינה שלו. זה הלך טוב. אני אופטימי".

ארצות הברית לא הבהירה כיצד היא מתכננת להגיב למתקפות שמקורן ברוסיה, אבל ביידן רמז על תגובה דיגיטלית אם מוסקבה לא תשתף פעולה בקרוב. כשנשאל אם מטרה אפשרית היא השרתים המשמשים לאותן מתקפות כופרה, ביידן עצר, חייך והשיב: "כן".

פסגת ביידן-פוטין: "נפעל יחד למנוע מאיראן נשק גרעיני,  השגרירים יוחזרו"
17.6.21. רויטרס
יחסים מתוחים. פסגת פוטין-ביידן, יוני/רויטרס

ביידן אמר כי יהיו השלכות לאי-פעולה של רוסיה, אבל לא פירט. הוא אמר כי אמור להתקיים דיון משותף ביום שישי הבא, והוסיף: "אני מאמין שיהיה שיתוף פעולה".

גורם בכיר בממשל ביידן אמר כי התגובה תגיע בקרוב. "אנחנו לא הולכים לגלות מה יהיו אותן פעולות בדיוק - חלקן יהיו גלויות, אחרות ייתכן שלו - אבל אנחנו מצפים שהן יקרו בימים ובשבועות קרובים", אמר אותו גורם בכיר.

וושינגטון סבורה כי רבות מאותן קבוצות האקרים רוסים, שמחדירים תוכנות זדוניות הגונבים מידע מחברות וארגונים ומשחרים אותו תמורת תשלום כופר, פועלות בידיעת הקרמלין, אם לא באישורו.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה ביום שישי כי לארצות הברית אין מידע חדש המצביע על כך שממשלת רוסיה הורתה על מתקפת הכופרה בשבוע שעבר נגד חברת אבטחת המידע "קסייה" בפלורידה, שבוצעה על ידי ארגון פשיעת הסייבר REvil. עם זאת, היא ציינה כי למוסקבה יש אחריות לפעול נגד קבוצות כאלו הפועלות בשטחה של רוסיה.

מנגד, הקרמלין טען כי פוטין אמר לביידן שרוסיה "לא קיבלה שום בקשות מהסוכנויות האמריקניות הרלוונטיות בחודש שעבר, למרות הנכונות של הצד הרוסי לפעול יחד כדי להילחם בפשיעה בתחום המידע". הגורם הבכיר בממשל ביידן חלק על ההצהרה הזו, ואמר לכתבים בשיחת ועידה כי וושינגטון העבירה למוסקבה בקשות רבות דרך הערוצים הדיפלומטיים השגרתיים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן, 8 ביולי, 2021. רויטרס
"רוסיה תישא בהשלכות". ביידן, אמש/רויטרס

מתקפות הסייבר מאפילות על יחסיהן של ארצות הברית ורוסיה מאז שנות ה-90, אז מומחים אמריקנים החלו להתלונן לראשונה על הודעות ספאם המגיעות במייל מרוסיה. עם זאת, עוצמתן של מתקפות הסייבר הגיעה לרמה חדשה בשנים האחרונות.

בחודש מאי, פושעי סייבר שלפי החשד פועלים מרוסיה הקפיאו את פעילות צינור העברת הדלק של חברת "קולוניאל", וגרמו לזינוק במחירי הדלק בחוף המזרחי של ארצות הברית. בחודש שעבר, קבוצת פושעי סייבר אחרת המקושרת לרוסיה, REvil, תקפה את חברת עיבוד הבשר JBS ושיבשה לזמן קצר את שרשרת האספקה. אותה קבוצה קיבלה אחריות בשבוע שעבר על מתקפת הכופרה הגדולה שהתמקדה בחברת "קסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully