וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסמכי הקרמלין" נחשפים: התכנית הסודית של פוטין לטובת טראמפ

15.7.2021 / 14:22

הגרדיאן מפרסם מסמכים סודיים, העוסקים בפגישה שנערכה בינואר 2016 בהובלת נשיא רוסיה והנהגת המדינה. לפי הדיווח, הוא הורה לשירותי המודיעין שלו לעשות הכול כדי להבטיח ניצחון של טראמפ ה"לא יציב נפשית". אחת המטרות: "טלטלה חברתית" בארה"ב. הקרמלין: "ספרות זולה"

נשיא ארצות הברית נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגת G-20 באוסקה שביפן - 28.6.19. רויטרס, רויטרס
המסמך רמז על מידע מביך שיש למוסקבה עליו. טראמפ נפגש עם פוטין בפסגת G20, ב-2019/רויטרס, רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר באופן אישי פעולה של שירותי המודיעין לקידום מועמדו של דונלד טראמפ "הבלתי-יציב נפשית" במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 - כך פורסם היום (חמישי) בעיתון הגרדיאן, על בסיס מסמכים שככל הנראה הודלפו מהקרמלין.

הפגישה המכרעת התקיימה בינואר 2016, כשטראמפ היה אז המועמד המוביל בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. על פי המסמכים, פוטין, ראשי המודיעין והשרים הבכירים שלו נכחו כולם במפגש החשאי של המועצה לביטחון לאומי. הם הסכימו כי ממשל בראשות טראמפ יעזור למוסקבה להשיג את מטרותיה האסטרטגיות, בהן "טלטלה חברתית" בארצות הברית והחלשת עמדת המשא ומתן של הנשיא.

שלושת סוכנויות המודיעין של רוסיה הורו למצוא דרכים פרקטיות לעזור לטראמפ, בצו שככל הנראה נושא את חתימתו של פוטין. דוח של צוות המומחים של פוטין המליץ למוסקבה להשתמש "בכל כוח אפשרי" כדי להבטיח את ניצחונו של טראמפ על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

בווידאו: פסגת ביין-פוטין בז'נבה והצהרות של כל אחד מהמנהיגים בנפרד/צילום: רויטרס

לפי הדיווח, שירותי המודיעין המערביים מודעים למסמכים הללו במשך כמה חודשים והם בוחנים אותם בזהירות. אם המסמכים אכן מקוריים, מדובר בהדלפה משמעותית וחריגה מתוך הקרמלין. מומחים עצמאיים שבחנו את המסמכים שהגיעו לידי העיתון אמרו כי נראה שהם אותנטיים, ועולים בקנה אחד עם הלך הרוח של המחשבה הביטחונית בקרמלין.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר בתגובה לפניית הגרדיאן כי מדובר ב"ספרות זולה". טראמפ, שטען כי חקירת המעורבות הרוסית בבחירות היא "הונאה" ו"ציד מכשפות", לא הגיב.

התחזית שהתממשה

המסמך, 32-04/ vd - סווג כסודי. לפיו, טראמפ הוא "המועמד המבטיח ביותר" מנוקדת מבטו של הקרמלין. המסמך כולל ניתוח פסיכולוגי קצר של טראמפ, שמתואר בתור "אימפולסיבי, לא יציבת מנטלית ואדם לא מאוז הסובל מתסביך נחיתות".

בנוסף לכך, נראה שיש אישוש לכך שלקרמלין יש מידע מביך על הנשיא מביקורי עבר שלו ברוסיה עוד בטרם נכנס לחיים הפוליטיים, המתייחס ל"אירועים מסוימים" שקרו במהלכם. חברי המועצה הוזמנו למצוא פרטים על כך בפסקה החמישית בנספח מספר חמש, שלא ברור מהמסכים שהגיעו לגרדיאן מה הוא הכיל.

"יש צורך אקוטי להשתמש בכל הכוח האפשרי כדי לסדר את בחירתו לתפקיד נשיא ארצות הברית", נכתב במסמך, מאחר שתסריט שכזה יוביל ל"תרחיש הפוליטי התיאורטי" המועדף מבחינת רוסיה. בתחזית די מדויק, מחברי המסמך העריכו כי ניצחון של טראמפ יערער את היציבות של המערכת הסוציו-פוליטית באמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully