וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בגל הרביעי: יותר מ-2,000 מאומתים לקורונה, זינוק במספר החולים במצב קשה

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 10:17

במהלך היממה האחרונה טיפס מספר המאובחנים בנגיף ב-710 חולים. היקף החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה זינק אף הוא - 138 בני אדם. שיעור הבדיקות החיוביות - הגבוה ביותר בגל הנוכחי. שש רשויות ומחנה צבאי מוגדרים אדומים

לראשונה מאז תחילת גל התחלואה הרביעי במגיפת הקורונה - יותר מ-2,000 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) בנגיף. לפי נתוני משרד הבריאות, במהלך היממה האחרונה אובחנו 2,112 חולים. בכך, מספר הנשאים הפעילים עלה ל-12,386.

מספר המאושפזים במצב קשה טיפס אף הוא באופן משמעותי - 138 בני אדם. גם שיעור הבדיקות החיובות, 2.3%, הוא הגבוה ביותר בגל הנוכחי. מניין המתים מפרוץ המגפה עומד על 6,461.

לפי דוח אמ"ן, בהתאם לעלייה בתחלואה, שש רשויות ומחנה צבאי מוגדרים אדומים. בין היישובים: קיבוץ בית השיטה, קריית מלאכי, מושב בני ציון, מושב בית אלעזרי, קיבוץ רבדים, ושכונות בנתניה. מחנה תל נוף הוגדר אף הוא כאדום בהתאם למדדי המתחלואה.

בהקשר זה - 203 מתוך כלל המאובחנים הגיעו לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון בעשרת הימים האחרונים. על פי הנתונים שהועברו על ידי משרד הבריאות 152 מתוכם - חוסנו נגד הנגיף.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עלייה במספר המאומתים/ראובן קסטרו

אתמול נמשכה ההתכתשות בין משרדי החינוך והבריאות, לאחר שהאחרון שלל שוב את המתווה לפתיחת שנת הלימודים. בתדרוך שערך מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש, הבהיר כי לא הושגו הסכמות בנושא, וכי אנשיו מתנגדים להצעה לחייב את הנחשפים לחולה מאומת בבידוד של 48 שעות, כשהיציאה ממנו תתאפשר בכפוף לבדיקה שלילית. "אנחנו לא מקבלים אותה, זה ישחרר הרבה תחלואה ויהיו עוד הרבה נדבקים בכיתות", הבהיר.

אש סיפר כי במשרד בוחנים פתרונות חלופיים לפתיחת השנה בבתי הספר כסדרה, בהם כמה בדיקות לנדרשים בבידוד. הוא הכריז כי החל מ-8 באוגוסט ילדים לא יידרשו לשלם כדי להיבדק לקורונה. "בשלב הזה לא מחוסנים יעברו בדיקת PCR, למעט ילדים שלא נדרשים לבדיקות", הוסיף. "אנחנו רוצים שתוך זמן קצר הבדיקות המהירות יהיו חלופה לבדיקות PCR".

בווידאו: פרופ' אש מתייחס למתווה הלימודים/צילום: לע"מ

למרות העלייה בתחלואה, אש הצביע אתמול גם על מגמה חיובית במאבק במגיפה. "אני שמח לשמוע על היענות גוברת של בני הנוער להתחסנות, בין אם זה כדי להיכנס למקומות של תו ירוק ובין אם להימנע ממחלה. מקווה שזה יימשך. החיסון הוא הכלי החשוב ביותר בהתמודדות עם ההתפרצות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully