וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים לפגישה עם ביידן: יועציו של בנט יבקרו בבית הלבן בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 23:08

לפי גורמים ישראלים בכירים, ראש המל"ל והיועצת המדינית של ראש הממשלה ימריאו לשיחות היכרות עם מקביליהם בוושינגטון לקראת הביקור של בנט בבית הלבן. הצוותים ינסו לסכם על מועד סופי לפגישה, שצפויה להתקיים בהמשך החודש הבא

יועציו של ראש הממשלה נפתלי בנט יבקרו בשבוע הבא בוושינגטון לשיחות היכרות עם מקביליהם בבית הלבן וכדי להתחיל להכין את הפגישה בין בנט לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שצפויה להתקיים בהמשך חודש אוגוסט - כך אמרו היום (שני) לוואלה! גורמים ישראלים בכירים.

ראש המל"ל הנכנס, איל חולתא, והיועצת המדינית של ראש הממשלה, שמרית מאיר, ימריאו לוושינגטון ביום ראשון. הם צפויים להיפגש עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן, עם יועצו הבכיר של ביידן לנושא המזרח התיכון ברק מקגרק, וכן עם בכירים אמריקנים נוספים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט בפתח ישיבת הממשלה במשרד החוץ 25 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
מכינים את הקרקע לפגישה. בנט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עדיין לא נקבע מועד סופי לביקורו של ראש הממשלה בבית הלבן, והיועצים של בנט וביידן ינסו בשבוע הבא לסכם זאת. ההערכה היא שבנט יבקר בוושינגטון רק במחצית השנייה של חודש אוגוסט, אחרי החזרה מחופשת הקיץ. בנט צפוי להגיע שוב לארצות הברית לקראת סוף ספטמבר כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

בסוף יוני נפגש ביידן עם הנשיא לשעבר ראובן ריבלין ואמר שבכוונתו להזמין את בנט לפגישה בבית הלבן בעתיד הקרוב מאוד. ריבלין אמר לביידן כי חשוב לקיים פגישה כזו מהר ככל האפשר, כדי שהממשל ישמע את עמדת הממשלה החדשה. בתום הפגישה נמסר מהבית הלבן שהנשיא ביידן הזמין את ראש הממשלה בנט להיפגש איתו בקרוב בבית הלבן, וציין שממשלו מצפה לשיתוף פעולה קרוב עם הממשלה החדשה על מגוון סוגיות שעומדות על סדר היום המשותף.

מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל ממשל ביידן עושה מאמצים לסייע לה ולשמור על יציבותה. בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי הממשל החליט לעכב את פתיחתה מחדש של הקונסוליה בירושלים עד אחרי העברת התקציב בישראל בחודש נובמבר כדי לא לערער את יציבות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully