וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה חודשי מאסר לצעירה שחצתה את הגבול לסוריה לפני כחצי שנה

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 15:08

גזר הדין הגיע לאחר שהצעירה, בת 25, תושבת מודיעין עילית, חצתה את הגבול בתחילת השנה, והוחזרה לישראל דרך רוסיה לאחר כמה שבועות שבהם שהתה בסוריה. "בית המשפט התחשב בנסיבות הייחודיות של הצעירה וגזר עליה עונש מאסר מתון ומידתי", אמרו עורכי דינה

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שני) שמונה חודשי מאסר על הצעירה שחצתה את הגבול לשטח סוריה מישראל לפני כחצי שנה. סעיפי האישום המיוחסים לצעירה הם יציאה שלא כדין, יציאה מישראל וניסיון יציאה שלא כדין.

עורכי הדין של הצעירה, איאד עזאם וענת יערי מהסניגוריה הציבורית אמרו כי "בית המשפט קיבל את טענותינו שיש להתחשב בנסיבות הייחודיות של הצעירה וגזר עליה עונש מאסר מתון ומידתי. אנו תקווה כי הצעירה תוכל לשים את האירוע מאחוריה ועם שחרורה ממאסר תוכל לפתוח דף חדש".

הסיפור החל בינואר כשמהתחקיר עלה כי הישראלית, תושבת מודיעין עילית בת 25, טיפסה על גדר אינדיקטיבית בגובה שני מטרים ששולחת התרעה בתגובה למגע - ועברה לשטח הסורי. שם, היא הגיעה לכפר סורי סמוך לגבול עם ישראל והמקומיים גילו כי היא ישראלית, והעבירו אותה לידי כוחות הביטחון הסוריים.

מבט לקוניטרה מהר בנטל, 22 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
שמונה חודשי מאסר/פלאש 90, יונתן זינדל

ישראל גילתה על האירוע משיח עם ממשלת רוסיה. אחרי שנחקרה על ידי הסורים, הם הבינו במהרה כי לא מדובר במרגלת, והחליטו להגיע לעסקה עם ישראל, שחלק מפרטיה עדיין אסורים לפרסום. אחרי שהצדדים הגיעו לסיכום, היא הועברה לידי הרוסים ושבה לארץ בטיסה ממוסקבה בפברואר, יחד עם מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום.

במרץ, בית המשפט פרסם את כתב האישום של הצעירה לפיו חוקריה של הישראלית שעברה לסוריה ביקשו כי תוביל אותם למוצב ישראלי כדי שירו בחייל צה"ל. היא סירבה לכך, והשיבה שאינה מעוניינת במוות והרג ונאמר לה כי חיילי צה"ל לא יהרגו אלא יחטפו לסוריה.

בכתב האישום נכתב כי כמה חודשים אחרי אוגוסט 2019, בו הצעירה השתחררה משירות צבאי, היא אימצה אורח חיים נוודי ושוטטה ברחבי הארץ. בתקופה זו ביקרה פעמים רבות בשטחי הרשות הפלסטינית. בתחילת אוקטובר 2020 נסעה עם מכוניתה לאורך גדר המערכת שבגבול ישראל עם לבנון ושוחחה עם לבנונים שהיו מצדה השני של הגדר. תמונותיה פורסמו בלבנון ונכתב לצדם כי בחיזבאללה תוהים מי הישראלית האמיצה שמסיירת סמוך לגדר הגבול.

ב-30 בנובמבר שנה שעברה ניסתה לחצות את גדר המערכת ולעבור לרצועת עזה, אך נתפסה על ידי גורמי הביטחון סמוך לקיבוץ נחל עוז. כעבור שלושה ימים שוב ניסתה להיכנס לרצועת עזה. הפעם עשתה זאת דרך הים. היא עלתה בשעות הערב על גלשן שמצאה. בשעות הבוקר התגלתה על הגלשן בעומק הים על ידי ספינה של חיל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully