וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השמיטה את שם העסק מרשימת הכשרות": מסעדה בעפולה תובעת 600 אלף שקל מהרבנות

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 12:20

מסעדת "שיפודי כינור דוד" טוענת כי לשכת הרבנות בעיר נמנעת מלהוסיף את שמה לרשימת בתי העסק הכשרים, על אף שהיא מחזיקה בתעודת כשרות. "מתעמרת בכוונה וגורמת נזקים כספיים משמעותיים"

בעלי מסעדה בעפולה תובעים 600 אלף שקל מהרבנות בעיר, משום שזו לא ציינה את שם המסעדה בפרסומי בתי העסק הכשרים בעפולה - למרות שלמסעדה יש תעודת כשרות של מחלקת הכשרות ברבנות המקומית. התביעה מגיעה בדיוק בשעה שמתן כהנא, השר לשירותי דת, הודיע על רפורמה במערך הכשרות, ולפיה שוק הכשרות ייפתח לתחרות של גופים פרטיים.

בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת על ידי חברת "שיפודי כינור דוד", נטען כי אף שהמסעדה מחזיקה בתעודת כשרות, נמנעת לשכת הרבנות בעיר מלהוסיף את שמה לרשימת בתי העסק הכשרים בעיר. רשימות אלו מפורסמות באורח קבע הן בעיתון אותו מוציאה הרבנות והן כהודעת ווטסאפ המתחדשת מדי יום ביומו, ובה מופיעים בתי העסק הכשרים בעיר עפולה. למעלה מכך, נטען בתביעה, הרבנות אף חסמה את הנתבעת מרשימת התפוצה.

של אותה מדיניות, על פי כתב התביעה, נגרמו לחברה נזקים כספיים, והיא תובעת מהרבנות בעיר פיצוי של חצי מיליון שקלים בגין ירידה בהכנסות. עוד תובעים בעלי המסעדה 100,000 שקלים על פי חוק איסור לשון הרע.

מסעדת שיפודי כינור דוד, עפולה. אלי אשכנזי
הציבור החרדי לא רואה את המסעדה בתוצאות שמעלות רשימת מסעדות כשרות. מסעדת שיפודי כינור דוד/אלי אשכנזי

עו"ד יריב ואקנין, שהגיש את התביעה בשם בעלי המסעדה, טען כי "לשכת הרבנות מתעמרת במתכוון במרשתי וגורמת לה פגיעה קשה ונזקים כספיים משמעותיים בכך שאינה מוסיפה אותה לרשימת בתי העסק הכשרים בעיר. אי הכנסת שמה של התובעת לרשימת בתי העסק הכשרים מבלבלת את הציבור הדתי וגורמת לו לחשוש כי יש בעיית כשרות עם בית העסק ובכך גם פוגעת בשמו הטוב של העסק וגם גורמת לו לירידה בהכנסות".

לכך, נטען, יש השפעה משמעותית מפני שהציבור הדתי שמחפש בגוגל ובאתרי אינטרנט של עסקים כשרים, לא רואה את שמה של המסעדה בתוצאות שמעלות רשימת מסעדות כשרות. לטענת החברה, הפגיעה שנגרמה לה מתעצמת על רקע המשבר שהיה בין המסעדה והרבנות בשנת 2019.

עוד בוואלה!

רפורמת הכשרות: גופים פרטיים יוכלו לחלק תעודות כשרות - גם למסעדות הפתוחות בשבת

לכתבה המלאה
מסעדת קרוסלה, ירושלים. יוני 2016. נועם מושקוביץ
לא פעם ראשונה שהמסעדה תובעת את לשכת הרבנות בעיר. מסעדה בירושלים, יוני 2016/נועם מושקוביץ

אז, לפני כשנתיים, כבר תבעו בעלי המסעדה את לשכת הרבנות בעיר ואת מחלקת הכשרות שלה, לאחר שנלקחה מהם תעודת הכשרות. בעקבות כך הופנו הצדדים לבוררות שהסתיימה לפני שנה ושתוצאותיה חסויות, על פי הסכמת הצדדים. מאז פועלת המסעדה עם תעודת כשרות שניתנת לה על ידי הרבנות, ועל פי הנטען בתביעה היא "עושה ככל שביכולתה לעמוד בדרישות המועצה הדתית ורכשה את כל המוצרים הכשרים והיקרים ביותר הקיימים בשוק".

"כפי הידוע", כך נכתב בתביעה, "המוצרים הכשרים הינם יקרים באופן ניכר ממוצרים שאינם כשרים".
"לא בכדי הצהיר השר לשרותי דת, מתן כהנא, על כוונתו להפריט את עולם הכשרות. לאזרחי ישראל מגיעה כשרות טובה יותר", הוסיף עו"ד ואקנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully