וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמונה קשה של התנהגות אלימה": ועדת השחרורים תדון בבקשת קסטיאל לשחרור מוקדם

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 8:04

הדיון ייערך לאחר שקסטיאל, שהורשע בניסיון אונס ומעשה מגונה, ריצה 3 שנות מאסר מתוך 57 החודשים שנגזרו עליו. אחת המתלוננות תוקפת: "הלוואי שתקום צעקה ציבורית על הענישה הקלה והשחרור המוקדם לעברייני מין". ביוני 2019 העליון דחה את ערעורו על חומרת העונש

ועדת השחרורים תדון בשבוע הבא בבקשתו של אלון קסטיאל לשחרור מוקדם, לאחר שריצה שלוש שנות מאסר - כשני שלישים מהעונש של 57 חודשי מאסר בפועל שנגזר עליו.

הדיון היה אמור להיערך לפני כמה חודשים, אך נדחה שוב ושוב, עד שנקבע ל-2 באוגוסט. שרי גולן, אחת המתלוננות נגד קסטיאל, פרסמה פוסט זועם בפייסבוק על האפשרות כי קסטיאל ישתחרר מוקדם, וכן הזכירה שמתוך 17 התלונות שהוגשו נגד קסטיאל, הוא הורשע בגין ארבע תלונות בלבד.

"מורידים לו שליש על 'התנהגות טובה' כי בכלא הוא לא אנס אף אחת ולא פגע מינית באף אחת. הוא ישתחרר בתום שלוש שנים בלבד. אני הגשתי עמדת התנגדות לוועדת השחרורים של השב"ס. ועדיין? רוב הסיכויים שב-2 באוגוסט 2021 הוא שוב יצא לחופשי", תקפה.

הצגת הסדר הטיעון עם אלון קסטיאל, מחוזי ת"א, 3 בינואר 2018. טל אנגלנדר
"העונש שהוטל על המערער הינו ראוי". קסטיאל/טל אנגלנדר

גולן עוד שיתפה: "אגב אוגוסט זה החודש שבו הוא פגע בי מינית בדיוק לפני 14 שנים ואין רגע שזה לא ברקע של הכול. לצערי כל מי שנפגעה ממנו ולא נכנסה לכתב האישום לא יכולה להגיש עמדת התנגדות לשחרור המוקדם". היא הוסיפה כי "הלוואי שתקום צעקה ציבורית בנושא של הענישה הקלה והשחרור המוקדם לעברייני מין. כי זה נוגע בכולנו, נשים וגברים. ילדות וילדים. סבתות וסבים. אז למה נראה שכולם מקבלים את זה בשלום?".

כזכור, קסטיאל הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בארבעה אישומים, בהם ניסיון אונס, מעשה מגונה והטרדה מינית. במסגרת ההסדר, הצדדים לא הגיעו לעונש מוסכם וביולי 2018 בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליו עונש של 57 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לכל אחת מארבע המתלוננות.

עוד בוואלה!

57 חודשים מאחורי הסורגים: אלון קסטיאל החל לשאת את עונשו

לכתבה המלאה
דיון במעצרו של אלון קסטיאל המואשם באונס והטרדה מינית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, 6 בפברואר 2017. מגד גוזני
ייצא לחופשי?. קסטיאל, פברואר 2016/מגד גוזני

קסטיאל ערער על חומרת העונש לבית המשפט העליון, שדחה את הערעור ביוני 2019. "מכתב האישום עולה תמונה קשה של התנהגות אלימה מצדו של המערער כלפי נשים, החוזרת על עצמה בצורות ובדרגות חומרה שונות, וזאת לאורך שנים", כתב השופט דוד מינץ בפסק הדין. "כפי שכבר נקבע בבית משפט זה, מדיניות הענישה בעבירות מין צריכה להיות מחמירה, ולבטא את הנזקים המשמעותיים שנגרמו לגופם ונפשם של נפגעי העבירה, כמו גם את האינטרס הציבורי בהרתעתם של עברייני מין פוטנציאליים".

"המתלוננות ייאלצו להתמודד עם הנזקים שנגרמו להן כתוצאה ממעשיו של המערער עוד שנים ארוכות, כפי שגם עולה מהתסקירים שהוגשו לבית המשפט המחוזי. על כן, לאור חומרת מעשיו של המערער והישנותם, העונש שהוטל על המערער הינו ראוי", הבהיר השופט מינץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully