וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

57 חודשים מאחורי הסורגים: אלון קסטיאל החל לשאת את עונשו

26.8.2018 / 10:41

עבריין המין המורשע התייצב בכלא חרמון לריצוי מאסרו בגין מעשים מגונים וניסיון אונס, שבהם הודה במסגרת הסדר טיעון. מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית: "הגענו אל היום הזה בזכות נשים פורצות דרך שהחליטו לשבור שתיקה"

בווידאו: אלון קסטיאל מגיע לכלא חרמון לריצוי עונשו/צילום: חיים שפיר, עריכה: יאיר דניאל

עבריין המין אלון קסטיאל החל הבוקר (ראשון) לשאת את עונש המאסר שנגזר עליו בחודש שעבר בגין ניסיון אונס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה והטרדה מינית בארבע נשים - ארבע שנים ותשעה חודשים. קסטיאל התייצב בכלא חרמון שבגליל לריצוי העונש שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב.

קסטיאל הורשע במסגרת הסדר טיעון שאליו הגיע לאחר הליך גישור שנעשה על ידי השופט בני שגיא. ההסדר כלל ארבע מחמש הנשים שהתלוננו נגדו ועדויותיהן נכללו בכתב האישום נגדו - בשל קשיים שעליהם הצביע המגשר בנוגע לתלונה על ניסיון אונס מצד אחת המתלוננות. בנוסף לעונש המאסר נגזרו על קסטיאל 18 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים, אם ייבצע עבירות דומות לאלו שבהן הורשע. בנוסף גזר עליו בית המשפט תשלום פיצויים לכל אחת מהמתלוננות, בסך עשרות אלפי שקלים.

לקריאה נוספת:
נחתם הסדר הטיעון: אלון קסטיאל הודה והורשע בניסיון אונס

אלון קסטיאל נכנכס לכלא חרמון 26 באוגוסט 2018. חיים שפיר, מערכת וואלה! NEWS
אלון קסטיאל הבוקר בכניסה לכלא חרמון/מערכת וואלה! NEWS, חיים שפיר

בפרקליטות נימקו את ההגעה להסדר ברצון למנוע מהמתלוננות את הקושי הרגשי שבעדות בבית המשפט. בהסדר הטיעון לא נקבעו הסכמות לעונשו של קסטיאל, ובעקבות השלמת החקירה בנוגע לאחד האישומים באונס נקבע כי חלה התיישנות על המקרה.

זוהר להט, אחת המתלוננות נגד קסטיאל שלא נכללה בכתב האישום, כתבה בעקבות מתן גזר הדין בחשבון הפייסבוק שלה כי האומץ שאזרו הנשים שהתלוננו נגדו והעובדה שהתראיינו בפנים גלויות הביאו להרשעתו. "ניצחנו כי סיפרנו ודיברנו ושיתפנו, ניצחנו כי עשינו, כל אחת, את הכי הרבה שהיא מסוגלת ויכולה, וגם מעל ומעבר לכך, עבור המאבק החשוב הזה", כתבה. "בעיקר, לדעת שמנענו פגיעה בעוד נשים רבות ונוספות, שעבור זה, זה היה שווה את המחיר ששולם".

עוד באותו נושא

4 שנות מאסר ו-9 חודשים נגזרו על אלון קסטיאל שהורשע בעבירות מין

לכתבה המלאה
אלון קסטיאל. מגד גוזני, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
קסטיאל בבית המשפט, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני, הארץ

מנכ"לית מרכזי הסיוע לנפגעי תקיפה מינית : "אבן דרך במאבק באלימות המינית"

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית אורית סולציאנו כינתה את כניסתו לכלא של קסטיאל "אבן דרך חשובה במאבק באלימות המינית בישראל". לדבריה, "המחיר שאותו נדרש קסטיאל לשלם אינו משקף את שרשרת הפגיעות המפלצתית שלו או את מימדי ההרס שזרע. ויחד עם זאת, אל היום הזה אנחנו מגיעות בזכות נשים פורצות דרך, אשר החליטו לשבור את השתיקה, למצוא זו את זו וביחד עצרו את דהירת עבריין המין הסדרתי אל הקורבן הבא. אנו מקוות כי היום הזה מאפשר להן מעט שקט נפשי".

(עדכון ראשון: 22:38)

פרשת אלון קסטיאל- תיעוד: מפגש טעון התרחש בין המפגינות, בהן גם נפגעות, לבין אלון קסטיאל בבית משפט מחוזי תל אביב. אתר רשמי
הפגנת ארגוני נשים מחוץ לבית המשפט במהלך הדיונים בעניינו של קסטיאל, ביוני/אתר רשמי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully