וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שעתיים: שלושה טבעו למוות בחופים ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 6:56

בן 42 פונה מחוף לא מוכרז ליד זכרון יעקב תוך פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותו. כשעה לאחר מכן, בן 20 נמצא מחוסר הכרה בחוף באילת וחולץ על ידי סירה. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום, אך נאלץ לקבוע את מותו. מאוחר יותר, נקבע מותו של בן 50 שטבע בחוף עכו

שלושה בני אדם טבעו למוות היום (שבת) בחופים שונים ברחבי הארץ. באירוע הראשון טבע גבר בן 42 בחוף מעין צבי הלא מוכרז, הנמצא סמוך לזכרון יעקב. פחות משעה לאחר מכן טבע למוות צעיר כבן 20 בחוף הנסיכה באילת. מאוחר יותר, נקבע מותו גם של גבר כבן 50 שטבע בחוף התמרים בעכו.

בשעה 17:15 התקבל במד"א דיווח על הטביעה במעין צבי. צוות מד"א פינה את בן ה-42, תושב זכרון יעקב, נשוי ואב לשלושה, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים הלל יפה בחדרה. בהמשך נאלצו לקבוע את מותו.

פראמדיקים של מד"א אדוארד פלדמן ודוד שוסמן סיפרו על האירוע כי: "כשהגענו לחוף ראינו את הגבר שנמשה מהים מחוסר הכרה בסמוך לקו המים, כשכונני מד"א ואזרחים שהיו בחוף מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי, ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

הזירה בה גבר בן 45 בחוף מעין צבי, 24 ביולי 2021. מד"א
זירת הטביעה בחוף מעין צבי הלא מוכרז, היום/מד"א

לאחר מכן, בשעה 17:50, התקבל במד"א דיווח על כבן ה-20 שטבע בחוף הנסיכה אילת, נמצא מחוסר הכרה בחוף וחולץ על ידי סירה לגשר. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה במקום, ובסופן נאלץ לקבוע את מותו. פראמדיקית מד"א מור ביטון אשכנזי סיפרה: "סמוך לגשר בחוף הנסיכה חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה אלינו מעומק הים את הגבר שנמצא מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

מאוחר יותר, בשעה 18:55, התקבל דיווח על טביעה בחוף התמרים בעכו. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע פעולות החייאה בגבר כבן 50, ובסופן נאלצו לקבוע את מותו.

מתחילת עונת הרחצה ב-19 במרץ, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-132 בני אדם שטבעו בים, בבריכות ובמאגרי המים השונים, מתוכם 17 מתו.

"הרחצה בחוף שאינו מוכרז אסורה ומסוכנת"

חוף מעין צבי הלא מוכרז משמש את תושבי זכרון יעקב, חוף הכרמל והאזור בנוסף לאלפים מרחבי הארץ שפוקדים אותו מדי סוף שבוע. שנים שמד"א והרשויות מתריעים מחסור בגישה לאמבולנסים בין בריכות הדגים, ועל כך שלפעמים כלי רכב החונים לאורך דרך העפר אינם מותירים מרווח המאפשר הגעה ברכב לנקודת גישה.

פראמדיק שוסמן הבהיר לגבי חופים שאינם מוכרזים כי הרחצה בהם "אסורה ומסוכנת. לנו כצוות חירום רפואי אין בחוף שאינו מוכרז דרכי גישה מסודרות על מנת להגיע עד לטובע שנמצא על קו המים ואין שירותי רפואה זמינים בחוף שיכולים להעניק את הטיפול הרפואי בשניות הראשונות".

"גם הפעם, כמו באירועי טביעה אחרים שהיו בחופים שאינם מוכרזים, נאלצנו לחנות עם האמבולנס במרחק של מאות מטרים מקו המים ולהגיע רגלית לטובע עם כל הציוד הרפואי, דבר שמעכב את הטיפול מציל החיים וגם את החילוץ של הטובע לאמבולנס ואת הפינוי לבית החולים. אנחנו במד"א שבים וקוראים לציבור לרחוץ רק בחופים מוכרזים ורק בזמן ששירותי ההצלה פועלים", שוסמן הדגיש.

עוד בוואלה!

הזיכרונות האחרונים מבעלה שטבע כשהציל את בנו נגנבו: "מחפשים קצה חוט"

לכתבה המלאה

"אני משתתף בצער המשפחה ומזכיר שזה לא הקורבן הראשון", אמר זיו דשא, ראש המועצה המקומית זכרון יעקב, בהתייחסו לטביעתו למוות של תושב המועצה. "כבן המושבה אני זוכר שהחוף הזה ספציפית גבה כבר לא מעט קורבנות בנפש לאורך השנים. אני קורא לציבור לפקוד רק חופים מוכרזים שבטוחים יותר אבל מזכיר כי גם שם צריך לגלות זהירות וערנות. בשורה התחתונה זו בסופו של דבר אחריות הציבור הפוקד את החופים".

מהמועצה האזורית חוף הכרמל נמסר: "חוף מעין צבי הינו חוף לא מוכרז, ובהתאם לחוקי המדינה, לא ניתנים בו שירותי הצלה והרחצה הינה אסורה - כפי שמבהיר השילוט במקום. בנוסף, בחופים הלא מוכרזים ישנה בעיה בנגישוּת של כוחות ההצלה לחוף, מה שמאריך את זמן התגובה ומהירות הטיפול בעת הצורך. אנו שבים ומתריעים בפני הציבור להישמע להנחיות, וכן להוראות הפקחים, שנסעו היום לאורך החופים וביקשו מהציבור להימנע מרחצה, שכן תנאי הים היום היו קשים במיוחד. יש לרחוץ אך ורק בחופים המוכרזים בהם ניתנים שירותי הצלה - חוף נווה ים, חוף דור וחוף האקוודוקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully