וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורחים מבטלים, אך בעלי האולמות לא מתייאשים: "השמחה חשובה לא פחות מהחיסונים"

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 15:26

אחרי שחזרו לשגרת עבודה רגילה, באולמות האירועים נאלצים שוב להתמודד עם הגבלות, כשאתמול אישר קבינט הקורונה את החלת התו הירוק גם על חללים פתוחים. עם זאת, הם לא הופתעו מההנחיות החדשות ומצהירים כי יקפידו עליהן. "אנחנו אופטימיים, אם שרדנו 3 סגרים נשרוד גם את זה"

אחרי שכבר חזרו לשגרת עבודה רגילה לאחר תקופה ארוכה בה היו סגורים, שוב נאלצים בעלי אולמות האירועים להתמודד עם הגבלות הקורונה. זאת, לאחר שאתמול (חמישי) אישרו השרים החברים בקבינט הקורונה את מתווה התו הירוק המחודש לפיו תחוייב הצגת התו או בדיקה שלילית עדכנית גם במתחמי האירועים הפתוחים מעל מאה איש.

אמיר שריקי, מבעלי גן האירועים "הגן באורה" בהרי ירושלים, התייחס להחלטת הקבינט ואמר כי "אם יהיה שיתוף פעולה מלא בין האורחים ובעלי העסקים להנחיות של הממשלה, נוכל להישאר פתוחים ולהמשיך לקיים אירועים ולא פשוט למחוק אותם". לדבריו, "הצעדים של הממשלה עד עכשיו הם צעדים סבירים, אנחנו נעשה כל מה שנדרש על מנת שהמקום יפעל בצורה הכי בטוחה מבחינת הקורונה".

לדברי שריקי, המתווה המחודש של התו הירוק ישים. "אני דווקא הופתעתי, באירוע הראשון בעידן 'התו השמח' הייתי צריך לבקש מאנשים ולהסביר להם, אבל בערבים שלאחר מכן אנשים כבר באו עם תווים מוכנים מראש והציגו אותם בפנינו, סרקו אותם במכשיר בכניסה ונכנסו. ככה כולם מרגישים בטוחים".

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אכיפת התו השמח באולם אירועים, רביעי/ראובן קסטרו

הוא סבור כי על בעלי האולמות והממשלה לשלב ידיים במאמצי האכיפה. "אנשים מבינים שאם זה ימשיך ככה, אז זהו, הקורונה היא חלק בלתי נפרד מהחיים, ובכל פעם שניכנס לקניון, סופר או לבית מרקחת נצטרך להציג תו ירוק", אמר והוסיף כי לדעתו "דווקא האולמות הם המקום הכי בטוח, מכיוון שאני יכול לאכוף והרשויות יכולות לאכוף אותי. הרי מה שקרה בפועל, כשסגרו את האולמות באופן הרמטי, היו אולמות פיראטיים שנפתחו בחניונים, במקומות סגורים, ולא היה שום גורם שיאכוף. אבל איתנו יש עם מי לעבוד, וכל בעל אולם יודע שאם הוא לא ידאג לאכיפת התקנות הוא יחטוף קנס".

שריקי מוסיף וטוען כי חלה ירידה במספר המוזמנים לאירועים אבל הוא מוכן לשלם את המחיר. "החל מהשבוע הבא, הרבה אירועים אצלנו באולם נחתכו בעשרות אחוזים, הרבה מנות בוטלו, כי אורחים רבים, גם כאלה שהתחסנו ומבטיחים להם שהכל יהיה בסדר, חוששים להגיע. עכשיו זו מלחמה מול הזוגות, זה לא נעים. זו לא מכה קלה בכנף אלא מכה בשתי הכנפיים - נשארתי רק עם הראש, אבל בסוף שזו תהיה הצרה. אנחנו מוכנים לעבוד ככה, העיקר שהקורונה הזו תסתיים".

"מצפים מהציבור לגלות הבנה"

"ציפינו שיהיו החמרות בהגבלות, אז אנחנו לא מופתעים, אבל אנחנו לא מתייאשים", אמר אבי קוגן ממלון גארדן בחיפה, שבאולם האירועים שלו צפויים להתקיים בשבוע הבא שישה אירועים. "נערכנו לכך מראש ואנחנו מצפים שהציבור יגלה הבנה גם להנחיות החדשות. עדיין אפשר להמשיך לחגוג וליהנות. דווקא בתקופה הזו כולנו זקוקים לשמחה, ולאירועים משפחתיים שכל כך חשובים, לא פחות מחיסונים ותרופות. נקווה שלא נגיע למצב גרוע יותר ובוא נזכור שבסופו של דבר העיקר הבריאות. הפרנסה כבר תבוא".

ההנחיות שניתנו תקפות גם למופעים בהם יהיו יותר ממאה צופים. יגאל זאבי, מנכ"ל אתו"ס, החברה לאמנות תרבות וספורט בחיפה, אמר לוואלה! כי בחברה נערכים לכל תרחיש או הנחייה. "ממש עכשיו אנחנו בחזרות לקראת שתי הופעות בשבוע הבא של האופרה 'טוסקה', ואנחנו נקיים אותן לקהל בדיוק על פי ההנחיות".

אתו"ס מנהלת את מתקני התרבות והספורט העירוניים בעיר, בהם האודיטוריום ומרכז קריגר, היכל הספורט שבשכונת רוממה וכן את התזמורת הסימפונית חיפה, גן החיות העירוני, הסינמטק ועוד. "המטרה המרכזית שלנו היא להמשיך לספק תרבות באופן שוטף ומלא לתושבי חיפה והסביבה, והתו הירוק יבטיח שנוכל לעשות זאת תוך שמירה קפדנית על בריאות הציבור, וכך על כולנו לנהוג", אמר זאבי.

עוד בוואלה!

היכן ייאכף התו הירוק והאם צריך לבטל את הטיסה? מה שצריך לדעת על ההגבלות החדשות

לכתבה המלאה
אבי קוגן בעלים מלון גארדן בחיפה 23 ביולי 2021. -, באדיבות המצולמים
"העיקר הבריאות, הפרנסה כבר תבוא". אבי קוגן, בעלי גארדן חיפה/באדיבות המצולמים, -

דוד חמייאס, מנהל אולם האירועים "אחוזת דניאל" בנתיבות, התייחס לכניסת ילדים לאירועים, שתותנה בבדיקה. "כרגע אנשים בכל מקרה מעדיפים לא להביא את הילדים לאירועים, בלי שום קשר לתו הירוק, הם לא לוקחים סיכונים מיותרים. אני חושב שיהיה אפשר לעמוד במתווה, יותר קל לעמוד בהנחיות הללו מאשר בגל הקודם, בגלל שאין מגבלה של כמויות".

"סינמה פרדיסו" הוא מתחם אירועים ובילוי קולינרי שנפתח לפני כחודשיים ונמצא בחוף דדו בחיפה, המארח כאלף אורחים ומבלים מדי יום. ענבל אלנקווה, מבעלי המקום, נותרת אופטימית. "זה קטן עלינו ונעשה כל מה שדרוש, רק נקווה שלא יקשיחו עוד יותר את ההנחיות", אמרה לוואלה!, "אם שרדנו שלושה סגרים נשרוד גם את זה".

על כך שההגבלות החדשות התרחבו גם למקומות פתוחים אמרה אלנקווה: "פתחנו את המקום כי חוף ים באופן טבעי משך תנועה של אנשים שרצו להתאוורר עוד כשהיו מפוחדים מהתקהלויות. יש פה יותר תחושת ביטחון כי פה יש בחירה ומי שלא רוצה לשבת במקום סגור וממוזג יכול לשבת ממש על הים בבריזה".

עם זאת, היא מדגישה כי במקום יקפידו על ההנחיות המעודכנות. "אנחנו מעודדים את התו השמח-ירוק, לכן אנחנו מקפידים מאוד, ועדיין מקפידים גם להישאר אופטימיים. גם הקהל שלנו מבין את זה. נלמד לחיות עם זה עד שבסוף הכול יחלוף. נלמד להתמודד עם הקורונה כמו עם השפעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully