וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכן ייאכף התו הירוק והאם צריך לבטל את הטיסה? מה שצריך לדעת על ההגבלות החדשות

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 7:47

קבינט הקורונה אישר מתווה מחודש של התו שנועד לבלום את התפשטות הקורונה, ועדכן את רשימת המדינות האדומות. אילו אירועים ובתי עסק יושפעו מהמתווה החדש, על מי לא יחול התו ואילו מדינות התווספו לרשימת המדינות האסורות לטיסה? המדריך המלא

קבינט הקורונה אישר הערב (חמישי) את מתווה התו הירוק - תקנות הקורונה על אירועים ועסקים שנועדו לבלום את התפשטות התחלואה. לצד זאת, הקבינט אישר הגבלות נוספות על כניסה ויציאה מישראל דרך נתב"ג.

מתי ייכנס לתוקף המתווה הנוכחי של התו, על איזה סוג של אירועים ובתי עסק הוא יחול, ואילו מדינות נוספו לרשימות המדינות האסורות לטיסה? אלה ההחלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה.

אכיפת תקנות התו השמח באולם חתונות בהרצליה 21 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות התו באירוע בהרצליה, אתמול/ראובן קסטרו

מתי ייכנס התו הירוק לתוקף?

על פי החלטת הקבינט, התו הירוק ייכנס לתוקף בעוד שבוע, יום חמישי ה-29 ליולי. שלא כמו בעבר, שרי הקבינט ומשרד הבריאות ביקשו להתריע מראש על כל החלטות הממשלה כדי לתת זמן להתארגנות מחודשת.

מה הוא אומר?

משמעות התו הירוק היא שכל אירוע בו יהיו יותר ממאה משתתפים, בחללים סגורים או פתוחים, יותנה בהצגת תעודת מחלים או מחוסן, או לחלופין בדיקת קורונה שלילית בתוקף מ-72 השעות האחרונות, למי שאינם מחוסנים או מחלימים. לפי שעה, לא תהיה הגבלת משתתפים, אך באירועים בחללים סגורים יחויבו המשתתפים בעטיית מסכת פנים.

אירועים בהם יהיו עד מאה משתתפים ישארו ללא שינוי. לא יוטלו עליהם מגבלות, למעט חובת עטיית מסכות.

עוד בוואלה!

הקבינט אישר: הגבלות גם על אירועים פתוחים, רשימת המדינות האדומות הורחבה

לכתבה המלאה

על מי לא יחול התו?

התו הירוק לא יחול על ילדים עד גיל 12, כיוון שאינם זכאים להתחסן. בחתונות ושמחות, שם הסיכון גדל בגלל האכילה והריקודים המשותפים, ילדים מתחת לגיל 12 יחוייבו להציג בדיקה שלילית.

מתווה התו הירוק החדש, 22.7.21. משרד הבריאות, אתר רשמי
מתווה התו הירוק החדש/אתר רשמי, משרד הבריאות
כניסה לחתונה באולם גני אילון בטבריה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
כניסה לאולם אירועים בטבריה, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי

אילו אירועים ובתי עסק כלולים בהגבלות החדשות?

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה. האירוח בבתי מלון יחויב בתו ירוק, למעט ילדים מתחת ל-12 שיכנסו ללא בדיקה.

ב-8 באוגוסט יחל מערך הבדיקות המהירות, שיהיו חינמיות לבני 12 ומטה. אזרחים מעל גיל 12 שלא התחסנו וייבדקו במסגרת התו הירוק, או לשם קיצור בידוד מ-14 יום לשבוע, תעלה כסף, למעט למנועי חיסון. במשרד הבריאות מקווים שההנחיה הזאת תגרום לעלייה משמעותית באחוזי ההתחסנות ותגרום לבלימה בתחלואה.

לאילו מדינות אסור לטוס? והאם הרשימה צפויה להתרחב?

שרי הממשלה החליטו להרחיב את רשימת המדינות האדומות, שהנסיעה אליהן אסורה, למעט אישור ועדת חריגים. נוספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. לאחר שתובא לאישור הממשלה, תיכנס התקנה לתוקף החל מיום שישי הבא, 30 ביולי. לאחר אישור ההחלטה יהיו סך הכל 14 מדינות שהכניסה אליהן אסורה.

ישנן עוד 17 מדינות כתומות, שהנסיעה אליהן מותרת, אך בחזרה חלה חובת בידוד של שבוע בכפוף לבדיקה נוספת ביום השביעי. מדינות נוספות צפויות להתווסף לרשימת המדינות האלו, מאחר שמצב התחלואה בעולם הולך ומחמיר.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

אם יש לי טיסה לאחת מהמדינות שנכנסו לרשימה, צריך לבטל אותה?

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אמש בתדרוך עיתונאים כי הוא ממליץ לא לנסוע כלל לחוץ לארץ ולחשב את הטיולים. "יכול להיות שתסעו למדינה מותרת, אך בחזור היא תכינס לרשימת המדינות המחויבות בבידוד", אמר.

הטיסה למדינות האדומות מותרת רק לאחר אישור ועדת חריגים, לכן אם הזמנתם כרטיס טיסה לאחד היעדים הללו, צריך להירשם לדיון בוועדה ולקבל את האישור.

איזה בדיקות צריך לבצע לפני שחוזרים לארץ? ומי מחויב בבידוד?

לפני החזרה ארצה יש לערוך בדיקת PCR נוספת, בטרם העלייה למטוס. הבדיקה צריכה להיות בתוקף ל-72 השעות האחרונות. השבים מכל היעדים יבצעו בדיקת PCR נוספת בשדה התעופה. עד לקבלת תשובה שלילית תצטרכו להיכנס לבידוד, אלא אם כן התוצאה הגיעה לאחר 24 שעות מרגע הבדיקה, אז תשוחררו מהבידוד גם ללא התוצאה, זאת במידה ושבתם ממדינה מותרת, ללא אזהרת מסע חמורה (אדומה או כתומה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully