וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מקורב לטראמפ נעצר בחשד שפעל כסוכן זר של איחוד האמירויות

תומאס ברק, שגייס תרומות עבור הנשיא לשעבר ואף עמד בראש הוועדה שארגנה את טקס ההשבעה שלו, הואשם על ידי משרד המשפטים האמריקני כי פעל לקדם יעדים מדיניים של האמירויות בארה"ב בין אפריל 2016 לאפריל 2018. הוא נעצר יחד עם שני בני אדם נוספים, בהם איש עסקים אמירתי

תומאס ברק, מקורב לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, נעצר אמש (שלישי) בחשד שפעל כסוכן זר של איחוד האמירויות. ברק גייס בעבר תרומות עבור קמפיין הנשיאות של טראמפ, ואף עמד בראש הוועדה שארגנה את טקס ההשבעה שלו ב-2017.

משרד המשפטים האמריקני הגיש נגד ברק בן ה-74 ושני נאשמים נוספים כתב אישום בן שבעה סעיפים, במסגרתו הואשמו שפעלו לקדם יעדי מדיניות חוץ של איחוד האמירויות בארצות הברית בין אפריל 2016 לאפריל 2018. הנאשמים הנוספים הם מתיו גריימס, עובד לשעבר בחברה של ברק, ואיש עסקים אמירתי בשם רשיד אל-מליכ, שנמלט מארצות הברית לאחר שנחקר בנושא באפריל 2018 וככל הידוע מתגורר במזרח התיכון.

ברק והנאשמים הנוספים הואשמו שפעלו להשפיע על מדיניות החוץ של ארצות הברית, וזאת למרות שלא נרשמו כלוביסטים מורשים. ברק הואשם גם בשיבוש הליכי משפט ובמתן הצהרות כוזבות בפני גורמי אכיפת החוק הפדרליים. לפי האישום, ברק עמד בקשר ישיר ועקיף עם בכירים בהנהגת איחוד האמירויות.

תומאס ברק, בעצרת בוושינגטון ערב השבעתו של טראמפ לנשיאות. 19 בינואר 2017. AP
ברק, בעצרת בוושינגטון ערב השבעתו של טראמפ, ב-2017/AP

"הנאשמים פעלו לנצל את קשרי החברות של ברק, גישתו למועמד שנבחר בסופו של דבר לנשיא, לבכירים בקמפיין ופקידי ממשל, ובתקשורת האמריקנית כדי לקדם את המדיניות של ממשלה זרה מבלי לחשוף את נאמנותם האמיתית", אמר מארק לסקו, עוזר לתובע הכללי של ארצות הברית במשרד המשפטים.

הדובר של ברק דחה את האישומים נגדו. "מר ברק העמיד את עצמו לרשותם של החוקרים כבר מההתחלה. הוא לא אשם ולא יודה באשמה", אמר. משגרירות איחוד האמירויות בוושינגטון טרם נמסרה תגובה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully