וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר חדש טוען: "טראמפ אמר שהיטלר עשה הרבה דברים טובים"

העיתונאי מייקל בנדר כתב כי נשיא ארה"ב לשעבר שיבח את המצב הכלכלי בגרמניה לאחר עליית הנאצים במהלך ביקור באירופה ב-2018, לתדהמת ראש הסגל שלו ג'ון קלי: "אתה לעולם לא יכול להגיד משהו חיובי על היטלר. אתה פשוט לא יכול". טראמפ הכחיש

נשיא ארה"ב טראמפ וראש הסגל ג'ון קלי בבית הלבן, 11 בדצמבר 2018. רויטרס
קיבל שיעור בהיסטוריה. טראמפ וקלי בבית הלבן, דצמבר 2018/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר במהלך ביקור באירופה ב-2018 כי "היטלר עשה הרבה דברים טובים" - כך נכתב בספר שיצא לאור בשבוע הבא ושקטעים ממנו הגיעו לעיתון הגרדיאן. בספר, שחובר על ידי העיתונאי מייקל בנדר מוול סטריט ג'ורנל, נכתב כי דבריו של טראמפ "זעזעו" את ראש הסגל שלו דאז, ג'ון קלי.

לפי הספר "בכנות, אנחנו ניצחנו בבחירות האלו", טראמפ אמר את הדברים על מנהיג גרמניה הנאצית במהלך הסבר היסטורי שנתן לו קלי. "הוא הזכיר לנשיא את הצד שלקחו המדינות השונות במהלך המלחמה וחיבר את הנקודות ממלחמת העולם הראשונה למלחמת העולם השנייה ואת כל הזוועות של היטלר".

בנדר הוא אחד מכמה סופרים שראיין את טראמפ מאז שעזב את הבית הלבן בינואר, ולדבריו הנשיא לשעבר מכחיש את הדברים המיוחסים לו על היטלר. עם זאת, בנדר אמר כי מקורות דיוחו שקלי "אמר לנשיא שהוא טועה, אבל טראמפ לא נרתע" וציין את השיקום הכלכלי שחוותה גרמניה בשנות ה-30 תחת היטלר.

"קלי ניסה להדוף אותו בחזרה", כתב בנדר. "וטען שלעם הגרמני היה עדיף להיות עני מאשר לעבור את רצח העם הנאצי". בנדר הוסיף כי קלי אמר לטראמפ שאפילו אם דבריו על הכלכלה הגרמנית תחת הנאצים נכונים, "אתה לעולם לא יכול להגיד משהו חיובי לגבי אדולף היטלר. אתה פשוט לא יכול".

"האדם המשובש ביותר שפגשתי בחיי"

אלו לא הדברים השנויים במחלוקת היחידים שיוחסו לטראמפ במהלך אותו ביקור באירופה, שנערך לציון מאה שנה לתום מלחמת העולם הראשונה.

טראמפ החליט לבטל ביקור בבית קברות של חיילים אמריקנים, ולפי הדיווחים הוא כינה אותם "לוזרים" ו"פראיירים". קלי, שבנו נהרג באפגניסטן ב-2010, עזב את הבית הלבן בתחילת 2019. מאז הוא הפך למבקר בולט של הנשיא לשעבר, ולפי דיווחים אמר לחבריו כי הוא "האדם המשובש ביותר שפגשתי בחיי".

החשש מפני התחזקות הימין הקיצוני בארצות הברית גבר לאורך כהונתו של טראמפ וגם לאחריה, עם המשך אחיזתו במפלגה הרפובליקנית. חלק מתומכיו שהסתערו על הקפיטול ב-6 בינואר היו מזוהים עם ארגונים קיצוניים, ועוד קודם לכן, במהלך הקמפיין לנשיאות, הוא התקשה לגנות ארגונים התומכים בעליונות הגזע הלבן ומיליציות חמושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully