וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל NSO בריאיון ראשון: "אין לנו רשימת מטרות, אני ישן מעולה וגאה מאוד"

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 11:53

שליו חוליו, מייסד ומנהל החברה הישראלית המפעילה את תוכנת פגסוס המשמשת כלי למעקב ממשלתי, דחה בריאיון ב-103FM בתגובה ראשונה את הטענות שפורסמו נגד החברה. "חסמנו את המערכת בפני מדינות שידענו שעושות בה שימוש לרעה". האזינו

שליו חוליו, מייסד ומנהל החברה הישראלית המפעילה את תוכנת פגסוס המשמשת כלי למעקב ממשלתי, דחה בריאיון ב-103FM את הטענות שפורסמו נגד החברה. הוא התנער מההאשמות אודות ניהול רשימות של עשרות אלפי טלפונים המהווים יעדים של ממשלות ואמר כי הוא "ישן בשקט".

"הפלטפורמה שאנחנו מייצרים היא פלטפורמה שמצילה חיים מונעת פיגועים ואת זה צריך להבין", אמר חוליו. "התפרסם תחקיר שהתחיל בהודעה גדולה של דליפה ענקית של 50 אלף מסמכים שאפילו הוושינגטון פוסט שפרסם את התחקיר לא יודע איפה באמת הרשימה המדוברת, מה המספרים ומי הכניס את המספרים לרשימה". הוא הדגיש כי "הרשימה היא לא קשורה ל-NSO. ל-NSO אין רשימת מטרות".

שלו חוליו, מייסד ומנכ"ל NSO. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"לא נגיד למי מכרנו ולמי לא". שליו חוליו/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בתשובה לשאלה לפי אילו קריטריונים מוכרים את התוכנה ולאילו מדינות, חוליו השיב כי הבחרה קיבלה "החלטות המשמשות כמו חוקרה". הוא הסיבר כי "אנחנו מוכרים רק לממשלות, לא לגופים פרטיים, ההחלטה השנייה הייתה שלא לכל ממשלה נמכור, כי יש ממשלות שלא ראוי שיהיו להם כלים כאלה". לדבריו, "בפרספקטיבה של 11 שנה - אנחנו עובדים עם 45 מדינות וסירבנו לעבוד עם כמעט 90 מדינות".

חוליו הדגיש כי החברה לוקחת ברצינות את הטענות נגדה אך יצא נגד אופן הסיקור וההדהוד התקשורתי שלדבריו חוטא למציאות. "קשה להילחם בגל הענק של התקשורת. זה כמו לכבות שריפה עם דלי מים. אנחנו לוקחים ברצינות את הטענות האלה והיינו בקשר עם כל גופי התקשורת וחלקם הבינו שהתחקיר שלהם לא סגור ומהודק עד הסוף וחלק רבים איתנו. בסוף זה יגיע לבתי משפט, להכרעה משפטית אחרי שנגיש תביעות דיבה".

הוא סירב לנקוט בשם המדינות שלהם נמכרה המערכת והוסיף כי במקרה של רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י לא נעשה שימוש בתוכנה. "לא נגיד למי מכרנו ולמי לא", אמר. "בדקנו את נושא חשוקג'י, לא היה שימוש בכלי שלנו, לא עליו ולא על משפחתו. כל הדבר הזה פשוט לא נכון. אנחנו אומרים את זה פעם אחר פעם".

"היו ממשלות שמכרנו להן בעבר וגילינו שהן עשו שימוש לרעה במערכת וסגרנו להן את המערכת. פרסמנו את זה בדו"ח השקיפות", אמר חוליו. הוא התייחס לנושא הפיקוח של המדינה על ייצוא החברה ואמר: "הרגולטור הישראלי הכי מתקדם בעולם בכל הנושא על פיקוח על סייבר, יותר מאירופה. ויש מגבלות ספציפיות למי מוכרים ואיך מוכרים ואיזה מגבלות שמים על המוצרים".

"הכלים שלנו מנעו בשנים האחרונות פיגועים באירופה והצילו עשרות אלפי בני אדם מפיגוע במטרו של בירה אירופית, שנמנע כמה דקות לפני הפיגוע. ועד משאית תופת בדרך להופעת ענק. הכול נמנע באמצעות כלים של חברת NSO מפתחת".

  • עוד באותו נושא:
  • NSO
  • ריגול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully