וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ כינס דיון על התו הירוק: "אין כוונה לסגור את נתב"ג"

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 10:48

בדיון השתתפו שרת הכלכלה ושר התרבות, לקראת הדיון הצפוי בקבינט הקורונה והדרישה המסתמנת של משרד הבריאות להשיב את התו הירוק. הורוביץ הדגיש בדיון כי בשלב זה אין כוונה להטיל מגבלות שיפגעו בפעילות במשק. ביממה האחרונה אובחנו כ-830 חולים, התחלואה הקשה נותרה יציבה

שר הבריאות ניצן הורוביץ כינס הבוקר (שני) דיון בהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק. המתווה יובא כדרישת המשרד במסגרת דיון קבינט הקורונה שיתכנס במהלך היומיים הקרובים. לצד זאת, הורוביץ הבהיר כי בשלב זה אין כוונה כלשהי לסגור את נמל התעופה בן גוריון ולעצור את הפעילות בו.

הורוביץ, בתאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי להציג את הבקשה בפני השרים בהתאם למתווה עליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תדרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל מאה משתתפים.

דיון בהובלת שר הבריאות, ניצן הורוביץ ובהשתתפות שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק 19 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
אין כוונה להטיל הגבלות נוספות. שרי הבריאות, הכלכלה והתרבות בדיון/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על אף העלייה המתמשכת בתחלואה, הורוביץ הבהיר כי בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק. הוא הוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. על נתב"ג אמר: "המחשבה לסגור אותו לא עלתה ממשרד הבריאות. אין כוונה כזאת".

הדיון שכינס הורוביץ בא בצל תורי הענק שנצפו אתמול בנמל התעופה. מרשות שדות התעופה נמסר כי רק אתמול עברו בו 21,700 בדרכם לחופשת הקיץ. זאת, במקביל להמשך העלייה במספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל, וחשש משרד הבריאות מהתחלואה שעלולה להיווצר בשל התנועה הרבה במעברי הגבול.

בווידאו: פרופ' אש אומר שזה לא הזמן לטוס לחו"ל/צילום: לע"מ

"זה לא הזמן לטוס לחו"ל, ובכל זאת המספרים בנתב"ג הולכים וגדלים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וציין כי "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות כדי להגביל את הטיסות". עוד אמר כי תהיה דחייה נוספת בכניסתם של תיירים מחוסנים לגבולות ישראל: "זה לא יקרה ב-1 באוגוסט. ההתפרצות בכל העולם וגם אצלנו לא מאפשרת לפתוח לתיירות".

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"כניסת התיירים תידחה". נתב"ג אתמול/ראובן קסטרו

לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 829 חולים בנגיף הקורונה. מתוכם 64 מאושפזים במצב קשה - עלייה של חולה אחד לעומת היממה הקודמת. מתוך החולים הקשים - 32% אינם מחוסנים. במקביל הפרסמו נתונים על ייבוא התחלואה מנתב"ג לפיהם 106 שבים מחו"ל אובחנו בנגיף, מתוכם 78 מחוסנים.

  • עוד באותו נושא:
  • נתב"ג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully