וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא לבנון: "המצב ימשיך להתדרדר, עלינו למנוע כאוס"

עודכן לאחרונה: 16.7.2021 / 23:16

הגנרל ג'וזף עאון הזהיר כי המתיחות במדינה רק תחריף, אחרי שראש הממשלה המיועד חרירי ויתר על המנדט. "כולם יודעים שאנחנו המוסד היחיד שעוד מתפקד", אמר לחיילים. המשבר הכלכלי שוחק גם את הצבא, וחלק מהחיילים פרשו משירות בשל הצניחה בשכר

מפקד צבא לבנון הזהיר היום (שישי) כי המצב במדינה ימשיך להתדרדר, על רקע הקריסה הכלכלית שהובילה למתיחות הפוליטית והחברתית במדינה. "יש לנו אחריות רבה בתקופה זו ואנחנו צריכים לשמור על ביטחון המדינה והיציבות שלה ולמנוע כאוס", אמר הגנרל ג'וזף עאון בנאום שנשא בפני אנשי צבא ופורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של צבא לבנון.

המשבר הכלכלי בלבנון מתואר על ידי הבנק העולמי כחריף ביותר שידעה מדינה בעולם מאז אמצע המאה ה-19, ואזהרתו של הגנרל הגיעה יום אחרי שראש הממשלה המיועד סעד חרירי ויתר על המנדט להרכיב ממשלה. הצעד של הפוליטיקאי הסוני רק העמיק את המבוי הסתום בארץ הארזים.

אחרי ההודעה של חרירי אתמול, מפגינים חסמו כבישים באזורים סוניים בלבנון ושרפו צמיגים וזבל, וחייל אחד נפצע בעימותים. במהלך היום, 15 חיילים נפצעו בעימותים עם מפגינים בטריפולי, העיר הענייה ביותר במדינה.

צבא לבנון במהלך הפגנה בביירות, 16 ביולי 2021. רויטרס
אחרי הודעת חרירי מפגינים חסמו כבישים. צבא לבנון במהלך הפגנות בבירות, היום/רויטרס

צבא לבנון נחשב לאחד המוסדות הבודדים במדינה שיכול להביא גאווה לאומית ולאחד בין האזרחים. התפצלותו לפי קווים עדתיים בתחילת מלחמת האזרחים הלבנון תרמו להידרדרותה לעבר שלטון של מיליציות.

שריפת צמיגים במחאה על המצב הכלכלי הקשה בלבנון, 28 ביוני, 2021. רויטרס
שריפת צמיגים במחאה על המצב הכלכלי הקשה בלבנון/רויטרס

"האומה שלנו סומכת עלינו וכך גם הקהילה הבינלאומית", אמר הגנרל עאון. "כולם יודעים שהצבא הוא המוסד היחיד שעוד מתפקד".

עאון אמר כי האחריות המונחת על כתפיו של הצבא היא רבה, בתקופה שבה אנשיו "חיים בחרדה שלא יצליחו לספק את הבסיס לחיים טובים" עבור משפחותיהם.

לאחר שהלירה איבדה יותר מ-90% מערכה מול הדולר, התסכול בקרב כוחות הביטחון הולך וגובר. המשכורות שלהם נשחקו, ורבים מהם נאלצו למצוא עבודה נוספת וחלקם פרשו משירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully