וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לישראל: הרשות הפלסטינית מעולם לא הייתה במצב כה גרוע, עליכם לסייע

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 23:43

בכירים ישראלים אמרו כי מחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקני האדי עמר שביקר השבוע באזור התריע על מצב הרשות בפני שורת בכירים בירושלים. לדבריו, המשבר הכלכלי והפוליטי ברשות לצד העדר לגיטימציה ציבורית עלולים להביא לקריסה. "כמו יער שמחכה שמישהו יצית"

מחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקני האדי עמר, שביקר השבוע בירושלים וברמאללה, התריע בשיחותיו עם שורה של בכירים ישראלים כי הרשות הפלסטינית נמצאת במצב כלכלי ופוליטי קשה ומסוכן וביקש שישראל תנקוט צעדים כדי לחזק את הממשלה ברמאללה - כך לפי שלושה בכירים ישראלים שהשתתפו בשיחות עם עמר.

עמר הגיע לאזור ביום ראשון והתחיל את פגישותיו עם בכירי הרשות הפלסטינית ברמאללה. לאחר מכן הוא עבר לצד הישראלי ופגש את השר במשרד האוצר חמד עאמר ובכירי המשרד וכן את השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג'. בנוסף פגש עמר פעמיים את מתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן וכן כמה מבכירי משרד החוץ.

האדי עמר. טוויטר, אתר רשמי
"המצב הכי גרוע". עמר/אתר רשמי, טוויטר

בכירים ישראלים שהשתתפו בשיחות ציינו כי עמר הדגיש בפניהם שחזר מודאג מאוד משיחותיו ברמאללה. "מעולם לא ראיתי את הרשות הפלסטינית במצב גרוע כל כך", הוא אמר. הבכיר האמריקני הדגיש בשיחותיו בישראל כי השילוב בין המשבר הכלכלי ברשות לבין המשבר הפוליטי הפנימי והיעדר הלגיטימציה הציבורית של הרשות יוצרים מצב מסוכן ובלתי יציב.

"זה כמו יער יבש שמחכה למשהו שיצית אותו", אמר עמר לבכירים הישראלים. "אם לרשות לא יהיה כסף לשלם משכורות זה עלול להוביל להידרדרות נוספת ובסופו של דבר גם לקריסה".

הפגנות נגד אבו מאזן, רמאללה, 3 ביולי 2021. רויטרס
הפגנות נגד אבו מאזן ברמאללה, 3 ביולי/רויטרס
בווידאו: בנט מבהיר שבלוני נפץ מעזה ייענו בתגובה חריפה/צילום: רוני כנפו

עמר הציג שורה של צעדים כלכליים שישראל יכולה לעשות כדי לשפר בצורה מהירה יחסית את המצב הכלכלי של הרשות הפלסטינית. מתאם הפעולות בשטחים, אנשי משרד האוצר ואנשי משרד החוץ השיבו לעמר כי הם סבורים שהמצב הכלכלי ברשות נמצא דווקא בשיפור בגלל סיום סגר הקורונה, אבל הביעו נכונות עקרונית לבצע צעדים שיסייעו לחיזוק הרשות הפלסטינית.

בשיחותיו ברמאללה ובישראל העביר עמר מסר זהה לשני הצדדים. הוא ציין כי אינו מתכוון ללחוץ עליהם או להתחנן שיבצעו צעדים לשיפור המצב, אך הדגיש שבסופו של דבר המשך ההידרדרות יפגע בפלסטינים ובישראלים. "אתם צריכים לפתור את המצב בעצמכם ואם תרצו את עזרתנו נשמע לעזור", הוא אמר לבני שיחו ברמאללה ובישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully