וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ האמריקני: בלינקן העלה את התנגדותנו להריסת בתים בפני בכיר ישראלי

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 23:50

דובר המשרד הדגיש כי בבית הלבן סבורים ש"בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בשל מעשיו של אדם אחד". זאת, בדומה להודעת הגינוי מצד השגרירות האמריקנית מוקדם יותר היום. הוא עוד הוסיף כי יש "צורך קריטי בהנמכת הטמפרטורה בגדה", ולדבריו הריסת הבתים יוצרת תוצאה הפוכה

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר הערב (חמישי) כי שר החוץ אנתוני בלינקן העלה באופן אישי את ההתנגדות האמריקנית להריסת בתי פלסטינים בפני בכיר ישראלי. "כפי שכבר אמרנו פעמים רבות - בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בשל מעשיו של אדם אחד", פרייס הדגיש. הדברים נאמרו בתגובה להריסת ביתו של המחבל שירה למוות ביהודה גואטה בן ה-19 בצומת תפוח לפני כחודשיים.

הדובר עוד אמר כי "יש צורך קריטי להנמיך את הטמפרטורה בגדה המערבית", וציין כי הריסת בתים היא מעשה שיוצר תוצאה הפוכה מכך".

מוקדם יותר היום, שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה הודעה חריגה בה היא גינתה את הריסתו הבוקר של בית המחבל מונתסר שלבי. דוברת השגרירות אף מסרה אמירות זהות לאלו של פרייס בנושא.
בתגובה לגינוי, גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני. יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

בווידאו: הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גואטה לפני כחודשיים בצומת תפוח/מערכת וואלה!

בכיר ישראלי סיפר שהמחבל שלבי, תושב הכפר תורמוס עיא שליד רמאללה, וחלק מבני משפחתו, הם אזרחים אמריקנים והשגרירות פנתה בימים האחרונים למשרד הביטחון וביקשה לא להרוס את הבית.

הריסת ביתו של שלבי בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ לפני כשבועיים. צה"ל הודיע כי במהלך פעילות הכוחות התפתחו עימותים בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully