וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל ביה"ח זיו וקצין צה"ל שהשיא משואה ביום העצמאות: זה פרויקטור הקורונה החדש

14.7.2021 / 22:39

הורוביץ ובנט החליטו על מינויו של פרופ' סלמאן זרקא לתפקיד במקומו של נחמן אש. זרקא, אל"מ במיל' ובן העדה הדרוזית, משמש כמנכ"ל בית החולים בצפת ב-7 השנים האחרונות, חבר קבינט המומחים של "מגן ישראל" ומילא שורה של תפקידי מפתח נוספים. אש: "בחירה טבעית"

פרופ' סלמאן זרקא, מנכ"ל בית החולים זיו בצפת וחבר בפורום המאבק בנגיף הקורונה של משרד הבריאות, נבחר היום (רביעי) לתפקיד פרויקטור הקורונה. זרקא יחליף בתפקיד את פרופ' נחמן אש, שהחל לכהן כמנכ"ל משרד הבריאות. על המינוי החדש הודיע שר הבריאות ניצן הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

פרופ' זרקא משמש כמנהל זיו בשבע השנים האחרונות והוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון בחיפה. זרקא הוא פרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפת של אוניברסיטת בר אילן, ומרצה בכיר בפקולטה למדעי החברה והבריאות ובחוג לרפואה צבאית באוניברסיטה העברית.

פרופ' סלמאן זרקא, פרויקטור הקורונה. דוברות המרכז הרפואי זיו., אתר רשמי
פרויקטור הקורונה החדש. פרופ' סלמאן זרקא/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי זיו.

זרקא הוא אלוף משנה במילואים, בן העדה הדרוזית, שנבחר להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 בעקבות "פעילותו המייצגת את מחויבותה של מדינת ישראל לערכי היסוד של כבוד האדם וקדושת החיים, ואת מסירותם יוצאת הדופן של אנשי הצוות הרפואי בבתי החולים הציבוריים בישראל".

פרויקטור הקורונה הנכנס הינו בעל תואר שני באפידימיולוגיה ובריאות הציבור מהאוניברסיטה העברית בירושלים ובוגר המכללה לביטחון לאומי, ולו שתי התמחויות: בבריאות הציבור ובמנהל ציבורי.

בעבר כיהן פרופ' זרקא כמפקד המרכז לשירותי הרפואה של צה"ל וכראש מחלקת הבריאות בחיל הרפואה. הוא הקים ופיקד על בית חולים צבאי בגבול סוריה, במהלך מבצע הומניטרי מיוחד שביצעה ישראל.

"סוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של ישראל"

"אני מודה על הזכות ועל האמון לשר הבריאות, למנכ"ל המשרד ולראש הממשלה. הקורונה היא לא רק עניין בריאותי. מדובר בסוגיה מורכבת הנוגעת לביטחון הלאומי של מדינת ישראל", אמר פרופ' זרקא לאחר מינויו. עלינו לקחת בחשבון את כלל השיקולים וההשלכות הרחבות בהתמודדות עם הנגיף. אני מודה לפרופ' גמזו ולפרופ' אש על עשייתם המשמעותית כפרויקטורים. אמשיך את העשייה החשובה בצורה עניינית ומקצועית".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בירך על המינוי. "השבועות האחרונים מלמדים כי אתגר הקורונה ילווה אותנו עוד תקופה ארוכה, ועבודת מגן ישראל הכרחית לשמירה על בריאות הציבור. אין לי ספק שהניסיון הרב והכישורים שמביא איתו פרופ' זרקא יהיו נכס גדול עבורנו במשרד הבריאות ועבור אזרחי ישראל כולם".

מנכ"ל משרד הבריאות אש אמר כי "פרופ' זרקא הוא בחירה טבעית לתפקיד פרוייקטור הקורונה בתקופה בה אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה העולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully