וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים יידחה לנובמבר

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 12:34

שרי האוצר והכלכלה הכריזו במשותף על ההחלטה, שנועדה לדבריהם לאפשר זמן נוסף "להיערכות של מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן", וברקע ביקורת במערכת הפוליטית על הצעד. עם זאת, השניים הבהירו כי ההחלטה תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי הודיעו היום (רביעי) על דחייה בחודשיים של ההחלטה על שינוי הקריטריונים לסבסוד מעונות היום. זאת, על מנת לאפשר זמן נוסף "להיערכות של מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן", וברקע ביקורת במערכת הפוליטית על הצעד. עם זאת, השניים הבהירו כי ההחלטה תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר.

ההחלטה על דחיית המהלך התקבלה ברקע ביקורת פוליטית קשה על הכוונה לבטל את הסבסוד לילדי אברכים, גם בקרב הסיעות החרדיות באופוזיציה - אבל גם בקואליציה, שם נציגי מרצ הביעו התנגדות למהלך. עם זאת, ליברמן מבהיר שלמרות הביקורת, ההחלטה תיושם במלואה, רק במועד מאוחר יותר.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, פלאש 90
מעונות יום/פלאש 90, משה שי

משרד האוצר הודיע לפני כשבוע על שינוי הקריטריון למבחני הזכאות לסבסוד מעונות היום. במבחן מיצוי כושר ההשתכרות של ההורים שהיה נהוג עד כה, היה על אחד ההורים לעבוד בלפחות חצי משרה (אצל חרדים, לרוב האם) והאב היה חייב או לעבוד בחצי משרה או ללמוד, כדי לזכות בסבסוד. עתה ישונה הקריטריון למבחני הזכאות כך שהלימודים יותנו בכך שהם מוכווני תעסוקה.

משמעות ההחלטה הייתה ש-21,000 ילדים שנהנים היום, כל אחד, מסבסוד בגובה של כ-1,000 שקלים בממוצע לחודש למעונות היום, ייאלצו לשלם תמורתם מחיר מלא. על פי מקורות באוצר, החיסכון הצפוי כתוצאה מהמלך הוא כ-400 מיליון שקל בשנה.

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שמחה על החלטת ליברמן, אמר כי דחייתה היא ספין, כלשונו. "ההחלטה של ליברמן וברביבאי לדחות את הקיצוץ הנפשע בסבסוד מעונות היום לאברכים, אינה הופכת אותה למוצדקת", מסר. "אל תיפלו לספין הזה. זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully