וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן חזק על ילדים, אך שכח כי "כאשר יענו אותו ,כן ירבה וכן יפרוץ"

גדליהו בן שמעון

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 3:24

בביטול סבסוד מעונות היום לילדי החרדים נטל שר האוצר באחת מכל הילדים החרדים את הזכות לחיות בכבוד ואת הזכות לחינוך. ממש כמו פרעה מלך מצרים שגזר כי "כל הבן היילוד - היאורה תשליכהו", אך לא צפה את הולדת משה רבנו שהוביל את יציאת מצרים, כך גם ליברמן יופתע מהבאות

שר האוצר אביגדור ליברמן החליט אתמול (רביעי) לבטל את סבסוד מעונות היום עבור ילדי הציבור החרדי כשהודיע על החלת מיצוי כושר ההשתכרות כקריטריון לזכאות סבסוד מעונות יום לילדים. בכך הוא שלל למעשה מהילדים החרדים את הזכות לחינוך, וזאת - כאשר כל חטאם הוא שהם ילדים חרדים.

הוריהם של הילדים במעונות מקיימים הלכה למעשה, את מסורת העם היהודי: "והגית בו יומם וליל" -כאשר הם לומדים ועוסקים בתורה ביום ובלילה. כן, נכתוב זאת ישירות וללא כחל וסרק: מדינת ישראל נגד לומדי התורה.

בשנת 2021 במדינת ישראל, מי שלומד תורה צריך לקחת בחשבון שהדבר כרוך בצידו בסנקציות כלכליות ואף בשלילת זכויות בסיסיות דוגמת הזכות לחינוך והזכות לחיות בכבוד. אני מאמין כי במציאות הפוליטית המוזרה בה מדינת ישראל נמצאת, לא ירחק היום בו יוגדר כל מי שלומד תורה כאחד שעלול לעבור על החוק.

ילדים בפעוטון - 20 אפריל 2018. משה שי, ראובן קסטרו, פלאש 90
התנה את המשך סבסוד המעונות בעבודה של שני ההורים. שר האוצר אביגדור ליברמן/פלאש 90, משה שי, ראובן קסטרו

עמדותיו של שר האוצר אביגדור ליברמן כלפי הציבור החרדי תמיד היו ידועות, אך נדמה כי התבטאויותיו האחרונות בקמפיין הבחירות על כך שצריך "לאפסן את החרדים, במריצות לפחי האשפה ולמזבלה" כבר חצו כל גבול.

פעולותיו של ליברמן מזכירות חלק ממעשיו של פרעה מלך מצרים. פרעה גזר כי "כל הבן היילוד - היאורה תשליכהו, וכל הבת תחיון". ליברמן לא עושה הבחנה ולא מסתיר מאיש את חזונו כלפי הציבור החרדי, ואיש אינו מוחה בעדו.

כעת ליברמן יושב על כס שר האוצר ודוהר ללא רחם כנגד ילדי ישראל החרדים: הוא עובר משלב הדיבורים אל שלב המעשים ומבטל את מסגרות החינוך לילדים הרכים. משמעות הדבר היא כי אלפי פעוטות וילדים בישראל לא יימצאו במסגרות חינוכיות בשנת הלימודים הבאה.

עוד בוואלה!

ילדי אברכים לא ייהנו עוד מסבסוד מעונות יום

לכתבה המלאה
גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
"וכאשר יענו אותו - כן ירבה וכן יפרוץ". אברך חרדי/טלי מאייר

ליברמן יכול לרשום על שמו שיטה: "אם אתה ילד חרדי ואבא שלך לומד תורה - אינך זכאי לזכות היסוד הבסיסית ביותר, הזכות לחינוך". כל מי שהוא זרע לעם היהודי יודע היטב את ההיסטוריה של עמו, כי היהודים הם העם הנרדף ביותר בכל הזמנים.

אינני חושש כי מעשיו של ליברמן יגרמו לאיש להרהר בנסיגה מלימוד התורה או לצמצום הילודה במשפחה החרדית. נהפוך הוא, המסורת היהודית מלמדת כי דווקא מתוך הקושי צומחת הישועה. ממש כמו בציטוט התנ"כי לפיו "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

הציבור החרדי ימשיך ללמוד תורה, ללא שום מורא ופחד מסנקציות מכל סוג שהוא. גם מגזירת פרעה, קשה ככל שהייתה, צמחה הישועה הגדולה ביותר לעם היהודי. מתוך הגזירה ממש של השמדת כל בן שנולד ע"י הטבעתו ביאור, נולד משה רבנו - מנהיג הבלתי מעורער של העם היהודי ובני ישראל, עד עצם היום הזה.

הכותב הוא עו"ד גדליהו בן שמעון, סגן ראש עיריית בני ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully