וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוק אפאצ'י נחת נחיתת חירום סמוך לכנרת, צה"ל מנע את הפרסום

7.7.2021 / 22:46

לוואלה! נודע כי לפני כחודש טייס ביצע נחיתת אונס בשטח פתוח בעקבות תקלה חמורה. חיל האוויר פתח בתחקיר על הליך הטיפול בכלי הטיס. לדברי גורם בצה"ל, ההחלטה לצאת לטיסה התקבלה למרות שהיה ידוע על פער בתחזוקת המסוק. "אירוע מסמר שיער"

מסוק קרב מסוג אפאצ'י ביצע לפני כחודש נחיתת אונס בשטח פתוח סמוך לכנרת. זאת, לאחר שלמערכת וואלה! נודע כי הטייס הבחין בתקלה טכנית חמורה במנוע.

לדברי גורמים המצויים בפרטים, טייס המסוק הפגין כישורים מקצועיים גבוהים וקור רוח בפרקי זמן מאוד קצרים, וקיבל החלטות דרמטיות שמנעו אסון גדול אם חלילה היה נאלץ לנחות על המים. בנוסף הם אמרו כי בשל התנאים לפני הנחיתה והאזור בו טס המסוק "האירוע היה מסמר שיער".

האירוע התרחש כתוצאה מתקלה טכנית ידועה במנוע שחייבה את הטייס לנחות, אחרת היה מאבד שליטה ומתרסק. בעקבות האירוע פתח חיל האוויר בתחקיר כדי לבחון את ההליך הטיפול הטכני במסוק ואם אפשר היה לזהות את התקלה על הקרקע ולמנוע את האירוע הדרמטי.

מסוק אפאצ'י 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
לנחיתת האונס התווספו כמה אירועי בטיחות קרקעיים/ראובן קסטרו

בתוך כך, בשבוע האחרון התרחשו כמה אירועי בטיחות קרקעיים בחיל האוויר, ביניהם מקרה בו גררו והסיעו צוותי קרקע מטוס חדש מסוג "שמשון" שלא על פי הנהלים, וגרמו למטוס נזק שהוגדר על ידי גורמי צבא כקל.

בדובר צה"ל מסרו כי "מסוק מסוג 'אפאצ'י' נחת בשטח פתוח ליד הכנרת בעקבות תקלה במנוע במהלך טיסת אימונים שגרתית. אין נפגעים, צוות טכני הגיע לנקודה, והשמיש את המסוק שחזר לפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully