וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה סביב קיצוץ הקצבאות: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע - פגיעה כלכלית קשה"

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 21:47

הודעת ליברמן על החלת מיצוי כושר ההשתכרות כקריטריון לזכאות סבסוד מעונות יום לילדים, עוררה זעם בקרב כמה מחברי הקואליציה ביניהם ח"כים חרדים כמו גם ראש האופוזיציה נתניהו. "ליברמן בצעד מרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים", אמר ח"כ דרעי

מהלכו של שר האוצר אביגדור ליברמן כי ילדי אברכים שאינם עובדים לפחות בחצי משרה (24 שעות עבודה בשבוע) לא יוכלו ליהנות עוד מסבסוד מעונות יום, כפי שהיה עד עתה, עורר היום (רביעי) סערה בחברה החרדית ובכירים בקואליציה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי מתח ביקורת חריפה על ההחלטה ואמר כי "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הצטרף לדבריו של דרעי ואמר כי "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת - תתביישו לכם".

יו"ר יהדות התורה משה גפני התייחס גם הוא להחלטת ליברמן: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו.
אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי".

ליברמן. יונתן זינדל, פלאש 90
סופג ביקורת חריפה. ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

אולם לא רק חברי הכנסת החרדים הגיבו, גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר כי "בשעה שליברמן מחלק עשרות מיליארדי שקלים לתנועה האסלאמית, הוא מתנכל למשפחות חרדיות מעוטות יכולת כדי לקושש כמה כותרות בתקשורת. האופוזיציה המאוחדת תפעל להחליף את מה שכינה ח"כ אחמד טיבי הממשלה הפלסטינית-הישראלית הראשונה".

בכיר בקואליציה אמר כי התכנית של ליברמן הייתה ידועה עוד מימי המו"מ הקואליציוני, ואף אחד לא הביע התנגדות.

מוקדם יותר היום, באוצר הבהירו כי: "ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה. במילים אחרות: הורה שיחל לעבוד ב(לפחות) חצי משרה ויעמוד בדרישות הסף האחרות לסבסוד, יוכל לזכות בו מיד, מבלי לצבור ותק בעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully