וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מפחדים ובצדק. ממשלת השינוי תהיה אנטי יהודית

גדליהו בן שמעון

1.6.2021 / 12:52

רצונם של "האחים" בנט ולפיד לא מונע רק מלראות את נתניהו ושרה רעייתו אורזים את חפציהם מבלפור ולהרחיקם מהשלטון. קווי היסוד של ממשלתם, "ממשלת השינוי", הם לא פחות מרשימת חיסול של ערכי היהדות ולימוד התורה

משה גפני ואריה דרעי בפתיחת מטה הבחירות לראשות עיר בית שמש. ראובן קסטרו
ערכי היהדות יידחקו בממשלה שחסרה אותם. גפני ודרעי/ראובן קסטרו

מכתבם של גדולי התורה נגד ממשלת בנט ולפיד, יצק את "המצבה" הפוליטית על שיתוף הפעולה העתידי בין החרדים לבין ממשלת השינוי.

תחת הכותרת "גילוי דעת", כותבים חברי מועצת גדולי התורה, נגד חברי מפלגת "ימינה", המצהירים על עצמם כיהודים מאמינים. "ואם חלילה תוקם ממשלה זו: "הרי זה מעשה שהינו התרסה כלפי שמיים... והוא עוון מר וקשה... וכל הנותן יד להקמת ממשלה כזו מצהיר הלכה למעשה, כי אין לי חלק ונחלה עם אלוקי ישראל".

חלקים בהנהגה החרדית אחזו בתחילה בדעה, כי כל מטרתם של "ברית האחים", בנט ולפיד, הוא רק להרחיק את נתניהו מהשלטון, וכל רצונם של השניים, לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אורזים את החפצים, מבלפור. להרחיקם מראשות הממשלה ותו לאו.

ראשי גוש השינוי אומרים כי הממשלה הבאה תתעסק אך ורק בריפוי ואיחוי השסעים במדינת ישראל, אולם ככל שחולפות השעות וציר הזמן מתקדם, לקראת ההכרזה של יאיר לפיד "עלה בידי", מתבהרת תמונה מדאיגה והכאובה ביותר עבור הציבור החרדי והעם היהודי היושב בציון.

רצונם של "האחים" בנט ולפיד, לא מונע רק מלראות את נתניהו ושרה רעייתו אורזים את חפציהם מבלפור ולהרחיקם מהשלטון, ותו לאו. קווי היסוד של ממשלתם, "ממשלת השינוי", הם לא פחות מרשימת חיסול של ערכי היהדות ולימוד התורה. ולממשלה הנרקמת יש תוכנית סדורה להפוך את מדינת ישראל, ובגאווה, למדינה ככל העמים.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
הם לא רק רוצים לראות את נתניהו אורז, אלא מתכוונים לבצע שינוי עמוק ויסודי ביחס לדת. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

באמתחתו של שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, האויב התורן של הציבור החרדי, יש כבר שלל תוכניות ואמירות גזעניות כלפי הציבור החרדי, ולפי הנראה, הוא גם הולך לממש את כל הבטחת הבחירות שלו.

ומנגד, גם תמר זנדברג, המבקשת לשלוח למאסר של שישה חודשים כל יהודי המציע לקטין לחזור בתשובה, במישרין או בעקיפין, וכל פעילות דתית במרחב הציבורי תוגדר, לא פחות, כעבריינית. כן, כל זה כאמור, כאשר כיפה קטנה על ראשו של נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד, נכון לכתיבת שורות אלו.

הנהגת הציבור החרדי, חשה וצפתה את המתרחש, עוד בזמן אמת בקמפיין הבחירות, כאשר כלל המפלגות החרדיות התמקדו בקמפיין ובהסברה על הסכנה מפני "מדינה לא יהודית" שתקום בארץ ישראל. על זה אמר איוב: "ואשר יגורתי בא לי".

עו"ד גדליהו בן שמעון, סנגור פלילי, וסגן ראש עיריית בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully