וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ לפיד נכנס לבידוד לאחר שאחת מיועצותיו התגלתה כחיובית לקורונה

עודכן לאחרונה: 13.7.2021 / 23:04

כלל הנוכחים במטוס כולל צוותו של לפיד נבדקו ותוצאתם יצאה שלילית לנגיף. לפי התייעצות עם גורמים במשרד הבריאות הוחלט כי לפיד וצוותו יכנסו לבידוד עד להגעת הנחיות נוספות

שר החוץ יאיר לפיד וצוותו נכנסו הערב (שלישי) לבידוד לאחר שאחת מהיועצות של לפיד אובחנה כחיובית לנגיף הקורונה. לפיד וצוותו נחשפו ליועצת כשהיו על הטיסה מבריסל שעשתה את דרכה לארץ. כלל הנוכחים בטיסה נבדקו וקיבלו תשובה שלילית. לאחר התייעצויות עם משרד הבריאות אודות המקרה, נכנסו כלל הנוסעים לבידוד עד אשר יקבלו הנחיות נוספות.

מוקדם יותר אישר הערב קבינט הקורונה את קיצור ימי הבידוד לשבוע ימים. זאת, בעקבות הצעתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ בנושא. הנושא עלה בדיון מקדים לקבינט שערכו בכירי המשרד בנוכחות בנט והורוביץ.

מאחר והשחרור מבידוד מותנה בבדיקת קורונה שלילית, הדגיש בנט כי האכיפה בנושא תוגבר. "אנשים שמשתחררים מבידוד בלי לבצע בדיקה ייקנסו ב-5,000 שקלים. המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו באים לקראת הציבור וקובעים אמצעים שהוא יוכל לעמוד בהם. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות".

שר הבריאות הורוביץ אמר כי "המהלך נועד להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור עם ההנחיות. אנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי לשמור על בריאות הציבור, במינימום פגיעה בשגרת החיים. אני מבקש מכל אחד מכם לנהוג באחריות אישית, ומי שנדרש לבידוד - פשוט להישאר בבית".

שר החוץ יאיר לפיד בדרך לביקור באיחוד האמירויות, 29 ביוני 2021. -, צילום מסך
שר החוץ יאיר לפיד בטיסה/צילום מסך, -

במצגת שהועברה לשרי קבינט הקורונה ביקשו גם במשרד הבריאות להפעיל את התו הירוק על חללים בהם יש יותר ממאה איש. כך, יוכלו להיכנס מחוסנים, מחלימים ואנשים שיציגו בדיקת קורונה שלילית לאירועים גדולים כגון חתונות, אירועי שמחות, הופעות, מסיבות, פסטיבלים, כנסים, חדרי כושר, מסעדות, חדרי אוכל ובתי תפילה. לעומת זאת, לא ביקשו במשרד להחיל תו ירוק בקניונים, מסחר, שירותים חיוניים ותחבורה ציבורית. במשרד הבריאות הציעו להפעיל את התו הירוק במתווה "לטווח ארוך" כחלק משגרת קורונה וללא הגבלת זמן.

לפי הצעת משרד הבריאות התו הירוק יאפשר הצגת בדיקה מהירה שתקפה ל-24 שעות או הצגת בדיקת PCR שתקפה ל-48 שעות כתחליף לתעודת מחוסן או מחלים. ילדים עד גיל שנה לא יהיו חייבים בבדיקה, ילדים עד גיל 16 יוכלו להיבדק במימון המדינה וילדים מעל גיל 16, למעט מי שאינם רשאים להתחסן, יצטרכו לממן בדיקות מכיסם הפרטי.

זאת ועוד, משרד הבריאות כתב במצגת לקבינט הקורונה כי יידרשו עשרה ימים להקמת מערך הבדיקות המהירות. במסגרת המערך יוקמו "קיוסקים" עירוניים שימכרו ויפקחו על ביצוע הבדיקה. הבכירים הציעו לבחון מתן אישור לרכישת בדיקות מהירות בבתי המרקחת, אותן ניתן יהיה לבצע בבית. כמו כן, דרש משרד הבריאות מהקבינט כי הממשלה תמשיך מימון של תקנים שנוספו למערכת הבריאות בשל הקורונה בעלות של 77 מיליון שקלים לחודש - עד להעברת תקציב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully