וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נפגש לראשונה עם מקבילו הירדני; עמאן: "פינוי פלסטינים משייח ג'ראח - פשע מלחמה"

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 19:42

בפגישה, שהייתה הראשונה בין שרים ישראלים וירדנים מאז הקמת הממשלה החדשה, השניים סיכמו על הגדלת פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה מ-160 מיליון דולר בשנה ל-700 מיליון. בנוסף לכך, ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים במהלך השנה. לפיד: "ממלכת ירדן שכנה ושותפה חשובה"

שר החוץ, יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם עמיתו הירדני, סגן ראש הממשלה ושר החוץ איימן א-ספדי, בצד הירדני של גשר אלנבי. הייתה זו הפגישה הראשונה בין שרים ישראלים וירדנים מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. לפי הודעת משרד החוץ הירדני, א-ספדי אמר ללפיד כי "אם התושבים הפלסטינים יפונו מבתיהם בשייח ג'ראח יהיה זה פשע מלחמה", והבהיר כי ישראל צריכה לקדם את פתרון שתי המדינות.

במהלך הפגישה, לפיד וא-ספדי סיכמו על הגדלת פוטנציאל הייצוא של ירדן לגדה המערבית מסכום של 160 מיליון דולר בשנה ל-700 מיליון דולר בשנה. ההבנות גובשו עוד בתקופת שר החוץ הקודם גבי אשכנזי, לאחר שהירדנים ביקשו מישראל כבר כמה שנים לאשר להם להגדיל את הייצור לגדה המערבית. השניים עוד סיכמו כי ישראל תמכור לירדן 50 מיליון קוב מים נוספים במהלך 2021. ראש הממשלה נפתלי בנט אישר את המהלך לפני כמה ימים.

מנגד לאמירות התקיפות שפרסם משרד החוץ הירדני, לפיד מסר: "ממלכת ירדן היא שכנה ושותפה חשובה למדינת ישראל. משרד החוץ ימשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים, נרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים לטובת שתי המדינות". כמו כן, מלשכת שר החוץ נאמר כי הפרטים הסופיים של עסקת המים יושלמו על ידי הצוותים המקצועיים בימים הקרובים.

יאיר לפיד, במהלך הצהרתו בפתח ישיבת הסיעה 5 ביולי 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
"נמשיך לקיים שיח שוטף על מנת לשמר ולחזק את היחסים", לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
שר החוץ הירדני, איימן ספדי 20 במאי 2021. רויטרס
הבהיר כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסכסוך. א-ספדי/רויטרס

בנוסף לדיון בזכותם של תושבי שייח ג'ראח להישאר בבתיהם, שר החוץ הירדני עוד אמר ללפיד בפגישתם כי המדינה צריכה גם לכבד את הסטאטוס קוו בהר הבית, וכי יש לעשות כל מאמץ כדי ליצור אופק מדיני מול הפלסטינים. לפי הודעת משרד החוץ הירדני, א-ספדי הדגיש בפגישה כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסכסוך, וביקש שישראל לא תנקוט בפעולות שחותרות תחת פתרון זה.

בעקבות ההבנות עם ישראל בנושא הייצוא לגדה המערבית, משרד החוץ הירדני בנוסף מסר כי בימים הקרובים תתקיים פגישה משולשת של נציגי ירדן, ישראל והרשות הפלסטינית כדי לסכם את פרטי הסכם הייצוא, על מנת שיעלו בקנה אחד עם ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully