וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים מוכר מהנגב הואשם במסירת מידע לסוכן איראני

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 14:39

יעקוב אבו אל-קיעאן הנחשב למקורב לאישי ציבור בישראל הוא איש העסקים שנעצר לפני כמה שבועות בחשד לעבירות ביטחוניות חמורות - כך הותר היום לפרסום. חקירת שב"כ העלתה כי הוא עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים

יעקוב אבו אל-קיעאן, איש עסקים מוכר מהנגב, נאשם בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב - כך הותר היום (שני) לפרסום. אל-קיען נעצר לפני כמה שבועות בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות וזהותו לצד יתר פרטי החקירה נותרו חסויים עד היום.

חקירה שביצעו שב"כ והמשטרה העלתה כי אבו אל-קיעאן, הנחשב למקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם חיידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים. במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל. בהודעת שב"כ נכתב כי "הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור".

עוד עלה מהחקירה כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של חיידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים איראנים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים.

יעקוב אבו אל-קיעאן. חוסין אל-עוברה, אתר רשמי
יעקוב אבו אל-קיעאן/אתר רשמי, חוסין אל-עוברה

כתב האישום שהגישה היום פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מייחס לא-קיעאן עבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

"החקירה הנוכחית הנה חלק מפעילות מערכת הביטחון בישראל בשנים האחרונות, אל מול מאמצי איראן וארגון חיזבאללה, לגייס גורמים בישראל ובחו"ל על מנת לקדם פגיעה באישים בכירים במערכת הביטחונית המדינית וכן לטובת איסוף מודיעין", נכתב בהודעת שב"כ.

בווידאו: יעקוב אבו אל-קיעאן הוא איש העסקים מהנגב המואשם במסירת מידע לסוכן איראני/צילום: יניר יגנה

"לא עשיתי כלום, סיפרתי להם הכל"

לאחר הגשת כתב האישום אל-קיעאן מסר כי "לא עשיתי כלום, סיפרתי להם את הכל". עורך דינו, אבי חימי, אמר כי "כתב האישום לא כצעקתה, יש בו הרבה מלל וריכילויות, הכל לקוח מעיתונות ומתקשורת גלויה".

בן משפחתו של הנאשם אמר בתגובה כי "ההר יוליד עכבר, הוא הבנאדם הכי טוב שיש. כל מה שנכתב זה בולשיט. הכל שטויות".

ביום חמישי מתח ביקורת חריפה בית המשפט המחוזי בבאר שבע על התנהלות המדינה בפרשת מעצרו של אל-קיעאן. במהלך חקירתו הוא היה מנוע מפגש עם עורך דין במשך 20 הימים הראשונים למעצרו.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully