וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הפלוגה של גולדווסר ורגב משחזר: "איבדנו קשר, והכרזנו על נוהל חניבעל"

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 11:43

היום לפני 15 שנה נפתחה מלחמת לבנון השנייה, עם פיגוע החטיפה של לוחמי המילואים אהוד גלדווסר ואלדד רגב, בעקבותיו יצאה ישראל לקרב. גיורא בארי, שהיה המ"פ של השניים, סיפר על רגעי האימה: "היינו בתחושה של ידיים קשורות"

15 שנה חלפו ממלחמת לבנון השנייה - שהחלה היום בשנת 2006 עם פיגוע החטיפה של לוחמי המילואים אהוד גולדווסר ואלדד רגב. באותה תקרית תקפו פעילי חיזבאללה שני כלי רכב של צה"ל, הרגו שלושה חיילים, פצעו קשה שלושה חיילים נוספים וחטפו את השניים. מי שהיה אז מפקד הפלוגה של השניים, גיורא בארי, סיפר על היום שפתח את המלחמה.

"באותו בוקר נהרגו עוד שני לוחמים מהיחידה, והנהג של החטיבה המרחבית שהיה חלק מאיתנו. רגב וגולדווסר היו שניהם מגבעתי, היינו בקו כל החודש", אמר בריאיון ל-FM103. "זה היה יום קרב שהתחיל בהפגזה של פצמ"רים וטילי נ"ט. זאת יריית הפתיחה של אותו יום קרב, שהפך למלחמת לבנון השנייה".

גיורא בארי , היה מ''פ של אלדד רגב ואהוד גולדווסר. ראובן קסטרו, מעריב
"יריית הפתיחה של אותו יום קרב". גיורא בארי/מעריב, ראובן קסטרו

עוד הוסיף כי "בשלב מסוים הבנו שיש לנו בעיה ליצור קשר עם כוחות הסיור, ויצאנו לאתר אותם מהמוצב בזמן שהוא היה תחת הפגזה. לאחר מכן, הכריזו 'חניבעל', את רגב וגולדווסר לא הספקנו לראות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"התחלנו את המלחמה עם מעט מאוד כוחות"

לשאלה האם היה ניתן לפעול אחרת באותה תקרית, בארי השיב: "באותה נקודת זמן ספציפית לא היינו פועלים אחרת, כי ימים בודדים לפני הורידו המון כוחות מהקו. לכן התחלנו את המלחמה מאוד רזים מבחינת הכוח בשטח".

בארי הוסיף כי "כחיילים שחונכו לחתירה למגע, ראינו שהיינו צריכים ללכת אחורה, זה היה סמוך מאוד לחטיפה של גלעד שליט. כל הזמן הלכנו אחורה, וזו הייתה תחושה של ידיים קשורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully