וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בקרבות בין המשטרה לכנופיות בבירת ונצואלה: "כמו מלחמה"

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 17:30

מאות שוטרים נפרסו בקראקס כדי להדוף כנופיות שניסו להרחיב את הטריטוריות שלהן, במבצע התקפי ראשון נגדן אחרי שנים. משטר מדורו הציע עד חצי מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל ללכידתם. בין ההרוגים גם אזרחים וארבעה שוטרים. "הארגונים הפליליים ניסו לזרוע טרור"

מבצע לתפיסת חברי כנופיה בקרקאס, ונצואלה, 9 ביולי 2021. רויטרס
עד חצי מיליון דולר למי שיספק מיעד אודות ראשי הכנופיות. כוחות ביטחון בקראקס, שישי/רויטרס

22 חברי כנופיות, ארבעה שוטרים ומספר לא ידוע של אזרחים נהרגו ביומיים האחרונים במהלך עימותים בקראקס בירת ונצואלה - כך אמרו אתמול (שבת) גורמים רשמיים במדינה.

העימותים פרצו כשמאות שוטרים נפרסו ברחובות הבירה בניסיון לאתר מנהיגי כנופיות הפועלים להרחיב את הטריטוריה עליה השתלטו בעיר. כ-800 אנשי ביטחון הוצבו בשכונות בעיר, ונערכו בהם חיפושים מבית לבית, זאת אחרי שהממשלה הציעה תשלום של עד חצי מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל ללכידתם. בחיפושיה המשטרה תפסה כלי נשק ו-24 אלף אמצעי תחמושת. אחד האזרחים אמר כי "זה נראה כמו מלחמה".

שרת הפנים, כרמן מלנדז, אמרה כי המספר הרשמי של האזרחים שנהרגו טרם הוגדר וכי כמעט 40 בני אדם נפצעו. השרה מלנדז אמרה כי המשטרה "התקדמה בפירוק הארגונים הפליליים שהתיישבו בשטחים אלה כדי לזרוע טרור". לדבריה, השוטרים שחררו אזרחים שנחטפו על ידי הכנופיות, ויישארו פרוסים "כל עוד יהיה צורך בכך".

מבצע לתפיסת חברי כנופיה בקרקאס, ונצואלה, 9 ביולי 2021. רויטרס
עשרות אזרחים נמלטו מבתיהם במהלך הפסקות האש. שוטרים בקראקס, שישי/רויטרס

שוטר שהשתתף במצבע אמר לסוכנות הידיעות הצרפתי כי הרשויות השיגו שליטה על אזורים מסוימים שבהם נערכו קרבות, אך "ייתכן שישנם עוד כמה צלפים".

ארגוני זכויות אדם מקומיים קראו לבלימת ההסלמה, והביעו "חשש כבד מחייהם וביטחונם" של התושבים המקומיים. אף שנראה שחילופי האש בין הצדדים פסקו, עשרות אזרחים נמלטו מבתיהם מחשש מהירי. "אנחנו בטראומה", אמר אחד מתושבי השכונה קוטה 905 לסוכנות הידיעות אי-פי.

זה המבצע הראשון זה כמה שנים שמנהלות הרשויות יוצאות נגד הכנופיות. הממשלה מאשימה את האופוזיציה כי באמצעות מעצמות זרות היא פועלת ללבות את האלימות כדי "לערער את היציבות" של שלטונו של הנשיא ניקולס מדורו. עם זאת, כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה האשימו את הממשלה במצב.

בעיתון אל אוניברסל נכתב כי כוחה של כנופיית "אל קוקי" החזקה "גדל באופן חסר פרופורציות, בעוד שכוחות הביטחון של המדינה, שקיימים כדי להיאבק בהם ולהקטין אותם, הצטמצמו עם השנים". בעיתון אל נסיונל נכתב במאמר מערכת כי כוחה של הכנופיה הוא תוצאה של "היתרונות המגוונים שהיא (הממשלה) נתנה לפושעים האלו".

המדינה הדרום אמריקנית נתונה במשבר פוליטי וכלכלי ופוליטי מתמשך הכולל הפסקות חשמל כלליות ומחסור במזון ותרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully