וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרון להתחסנות בני הנוער נגד קורונה: "נעמיד בסופ"ש ניידות חיסונים בים"

עודכן לאחרונה: 10.7.2021 / 9:01

בסוף יולי יפוג תוקף החיסונים של פייזר, החברה היחידה שניתן לחסן בה בני 15-12 בשלב זה, ולכן אלו שלא יספיקו לקבל את המנה הראשונה היום, יאלצו לחכות עד להגעת המשלוח הבא של החברה בספטמבר. לפי נתוני משרד הבריאות, 29% מהצעירים התחסנו עד כה, לצד 11% שהחלימו מהנגיף

היום (שבת) הוא היום האחרון בו אפשר להתחסן בחיסונים נגד נגיף הקורונה של פייזר, ומעתה אלו שירצו להתחסן יקבלו את החיסון של מודרנה. אולם, החיסון לבני נוער בגילאי 15-12 מאושר רק עבור חברת פייזר, ולכן אלו שירצו להתחסן בהמשך לא יוכלו לעשות זאת עד לקבלת משלוח החיסונים הבא של פייזר בחודש ספטמבר.

על פי נתוני משרד הבריאות, בגילאי 15-12 ישנם 11% של מחלימים ועוד 29% של מחוסנים - כך שנותרו 352 אלף בני נוער שלא חוסנו או החלימו. זה נתון גדול יותר ממה שקיוו במשרד הבריאות, ששאפו לפחות ל-50% מחוסנים בגילאים האלו כדי למגר את ההתפרצות הנוכחית.

בפילוח לקופות החולים, קופת החולים מכבי מובילה בשיעור המתחסנים בקרב בני הנוער, כשנכון להיום כבר חוסנו או קבעו תור יותר מ- 51% מבני הנוער החברים בקופה. מדובר על כ-75 אלף בני נוער, כשישנם עוד 9% מחלימים בקבוצה הזו. בקופת חולים לאומית יש את אחוז המחלימים הגדול ביותר, 20%, לצד 30% מחוסנים ועוד 3% שצפויים להתחסן במהלך היממה הקרובה.

בדיקות וחיסונים לנגיף הקורונה לילדים בכפר סבא 6 ביולי 2021. ראובן קסטרו
29% מבני הנוער כבר התחסנו/ראובן קסטרו

קופת חולים מאוחדת דיווחה על 20% אחוז מחלימים ועוד 20% אחוז מחוסנים בקרב בני הנוער. הם צופים כי 4% נוספים יחוסנו במהלך סוף השבוע. בקופת חולים כללית ישנם 25% שכבר התחסנו ועוד 9% מחלימים. אחוז בודד נוסף של בני נוער צפויים להגיע לחיסון במהלך היממה הקרובה.

עד כה בוצעו בישראל 10.9 מיליון חיסונים ל-5.7 מיליון מתחסנים. 5.2 מיליון כבר מילאו את תהליך החיסון במלואו לאחר קבלת שתי מנות.

בתוך כך, בחברה החרדית והערבית התחסנו פחות מהאוכלוסייה הכללית. על פי נתוני משרד הבריאות, אצל החרדים התחסנו רק 9.2%, בחברה הערבית התחסנו 11%, ואילו בכלל האוכלוסייה 35%. מנגד, בחברה החרדית ישנו אחוז המחלימים הגדול ביותר, 24%, לעומת הכללי (7.6%) והערבי (7.1%), כך שייתכן וקיימת שם כבר חסינות מספקת.

עוד בוואלה!

פייזר: נבקש אישור חירום מה-FDA למנת חיסון שלישית

לכתבה המלאה
מתן חיסון לנערה בתל אביב 5 ביולי 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
"עדים בימים האחרונים לעלייה בתחלואה"/פלאש 90, אבשלום ששוני

המנכ"לית הנכנסת של מכבי, סיגל דדון-לוי אמרה כי "אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה בתחלואה, וכדי להגן על הילדים ולמנוע המשך התפרצות אנחנו קוראים לבני הנוער לבוא ולהתחסן. כדי לעודד התחסנות ולהקל על בני הנוער המעוניינים להתחסן, נעמיד בסוף השבוע ניידת חיסוני קורונה ייחודית שתגיע למקום הבילוי האהוב עליהם ביותר - חוף הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully