וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני יגיע לישראל לשיחות על מנגנון העברת הכסף הקטארי לעזה

9.7.2021 / 20:28

מחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקני האדי עמר יגיע ביום ראשון לביקור של חמישה ימים בירושלים וברמאללה, במהלכו ידון עם בכירים בשיקום עזה ומדיניות הריסת הבתים בגדה. הם ידונו גם במנגנון החדש להעברת כסף לרצועה, שיתבצע באמצעות האו"ם ולא במזוודות לחמאס

בווידאו: ישראל איפשרה יצוא מוגבל של סחורות מעבר כרם שלום/צילום: רויטרס

מחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במשרד החוץ האמריקני, האדי עמר, יגיע ביום ראשון לביקור בירושלים וברמאללה ויקיים שיחות עם בכירים בממשלה החדשה בישראל ועם בכירים פלסטינים - כך אמרו לוואלה! פקידים ישראלים בכירים.

זה יהיה הביקור הראשון בישראל של בכיר בממשל ביידן מאז הקמת הממשלה החדשה. הביקור מגיע בתקופה שבה הרשות הפלסטינית נמצאת במשבר פוליטי פנימי חמור בעקבות מותו של פעיל האופוזיציה ניזאר בנאת לאחר מעצרו על ידי המודיעין הפלסטיני.

עמר צפוי לשהות בישראל עד יום חמישי. הוא צפוי להיפגש עם בכירים בלשכת ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד הביטחון. ברמאללה הוא יפגוש את יועציו של יו"ר הרשות אבו מאזן וגורמים נוספים בממשלה הפלסטינית.

האדי עמר. טוויטר, אתר רשמי
ביקור ראשון בישראל של בכיר בממשל ביידן. האדי עמר/אתר רשמי, טוויטר

בכירים ישראלים אמרו כי אחת הסיבות לביקורו של עמר הוא להכיר באופן אישי את בעלי התפקידים החדשים בממשלת ישראל, כמו גם לשמוע על המדיניות של הממשלה החדשה בנוגע למצב בעזה ובגדה המערבית. בביקורו הקודם באזור בחודש מאי, עוד לפני הקמת הממשלה החדשה, נפגש עמר עם יאיר לפיד כשזה עוד היה יו"ר האופוזיציה.

אחד הנושאים המרכזיים עליהם ידון עמר בשיחותיו בישראל הוא תהליך שיקום רצועת עזה והמנגנון החדש להעברת הכסף הקטארי לעזה באמצעות האו"ם, ולא במזוודות מזומנים לחמאס. ארה"ב מעורבת במאמצים לגבש את המנגנון החדש.

בכירים ישראלים מעריכים כי במהלך שיחותיו יעלה עמר את סוגיית הריסת בתי פלסטינים בגדה המערבית. ממשל ביידן מתח ביקורת על הריסת ביתו של המחבל מונתסר שלבי על ידי צה"ל ביום חמישי. שגרירות ארצות הברית הודיעה לאחר הריסת הבית כי "לא צריך להרוס בית בו חיה משפחה שלמה בגלל מעשיו של אדם אחד".

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר בעיר עזה, 22 במאי 2021. רויטרס
ארה"ב מעורבת במאמצים לגבש את מנגנון העברת הכסף לרצועה. יחיא סינוואר, מאי/רויטרס

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר בתדרוך לכתבים כי שר החוץ אנתוני בלינקן העלה את סוגיית הריסת בתי הפלסטינים באופן כללי בשיחה עם בכיר ישראלי. "צריך להוריד את הטמפרטורה בגדה המערבית", אמר פרייס. "צעדי ענישה כמו הריסת בתים מגבירים את המתיחות בזמן שבו כולם צריכים לפעול לשמירה על הרגיעה".

אחד הנושאים המרכזיים שעמר צפוי להעלות בשיחותיו ברמאללה הוא המשבר הפוליטי הפנימי ברשות הפלסטינית בעקבות מותו של הפעיל הפוליטי ניזאר בנאת. בשבועות האחרונים התקיימו הפגנות חריגות בהיקפן בכמה ערים בגדה המערבית נגד הרשות הפלסטינית. המפגינים קראו לאבו מאזן להתפטר וכוחות הביטחון של הרשות דיכאו את ההפגנות בכוח.

ממשל ביידן מתח ביקורת על התנהלות הרשות הפלסטינית וכוחות הביטחון שלה הן בפומבי והן בשיחות פרטיות עם בכירים פלסטינים. דיפלומטים אמריקנים הבהירו לבכירי הרשות כי הם מצפים מהם לקיים חקירה מקיפה ושקופה, ולחצו עליהם להתחיל לבצע רפורמות במנגנוני הביטחון ולהימנע מצעדים אנטי-דמוקרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully