וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במשמרת של בנט וליברמן: הכסף הקטארי צפוי לחזור לעזה בסוף השבוע

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 12:07

לפי גורמים בצה"ל, הכסף יועבר לרצועה באמצעות נציגי האו"ם. על רקע הפשרה, משלחת ביטחונית תצא לקהיר כדי לדון בסוגיית השבויים והנעדרים בתיווך המודיעין המצרי. גורמי צבא אומרים כי כל עוד לא יתקבל מידע ראשוני מחמאס בנושא - לא יחול שיפור גדול בהקלות

מתגבשת הסכמה קטארית-ישראלית להעביר כסף לרצועת עזה כבר בסוף השבוע הקרוב באמצעות נציגי האו"ם - כך לפי מקורות בצה"ל. ישראל התנגדה להעברת כסף ישירות לחמאס והציעה להעביר אותו דרך הרשות הפלסטינית, אך חמאס וקטאר התנגדו נחרצות. כניסת הכסף הקטארי תאפשר לצה"ל להיערך לכלל התרחישים באזור, כולל הידרדרות ביטחונית. המהלך מגיע למרות שבעבר ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן מתחו ביקורת חריפה על העברת הכסף לרצועה.

על רקע הפשרה הקטארית והמנגנון המתהווה להעברת הכסף לעזה, בימים הקרובים תצא משלחת ביטחונית לקהיר כדי לדון בסוגיית ההסדרה עם חמאס בתיווך המודיעין המצרי. לפי המלצת ראשי מערכת הביטחון, ובאישור הדרג המדיני, המשא ומתן יתנהל בכמה ערוצים.

במקביל, גורמים בכירים בצה"ל מבהירים בשיחות סגורות כי ייתכן ויהיה ניתן להגיע להסכמות מצומצמות, כצעדים בוני אמון, שיאפשרו לדרג המדיני בישראל לצמצם את ההגבלות בהעברת סחורות לרצועת עזה. "אין כל כוונה להגביל את רצועת עזה בתרופות, ציוד רפואי וחיסונים", אמר גורם ביטחוני בכיר. "חמאס רוצה לחזור לימים שקדמו למבצע 'שומר החומות', וכרגע התשובה היא לא".

מיכליות דלק וגז החלו במעבר כרם שלום בדרום רצועת עזה, 27 במאי 2021. שי מכלוף
העברת דלקים לעזה במעבר כרם שלום/שי מכלוף

גורמי צבא בכירים אמרו אתמול כי אם יימשך השקט ברצועת עזה עם כניסת הכסף הקטארי, כבר בשבוע הבא יינתנו לחמאס הקלות נוספות במעברי הגבול. עם זאת, תימשך ההתנגדות לייצוא ושיווק סחורות שונות, כולל כניסת ברזל, כסף לפרויקטים ושיקום רצועת עזה. לדבריהם, המצב יותר על כנו כל עוד אין התקדמות בנושא השבויים והנעדרים, אלא אם כן הנהגת חמאס תבצע תפנית ותחליט להעביר מידע ראשוני בנושא לישראל, כצעד בונה אמון.

במערכת הביטחון הבהירו ביממה האחרונה כי אם חמאס יחליט להתקדם במו"מ בנושא השבויים והנעדרים הם יקבלו עוד הקלות, אך אם הם יעדיפו להקשיח את עמדותיהם אחרי המבצע ולהפריח בלוני תבערה כדי להביע אי שביעות רצון מהמו"מ, ייאלץ צה"ל להגיב והאזור עלול להגיע למצב של הידרדרות ביטחונית, כולל ימי קרב.

עוד בוואלה!

ישראל תאפשר העברת דלקים לתחנת הכוח בעזה בתיאום עם האו"ם

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל בגבול עזה, 20 במאי 2021. שי מכלוף
מתכוננים לאפשרות של הסלמה. כוחות צה"ל בגבול עזה, בחודש שעבר/שי מכלוף

מציאות שכזו, מעריכים במערכת הביטחון, תעמיד את ראש הממשלה נפתלי בנט בדילמה מורכבת - האם להחליט על הסלמה עם חמאס, או על מתן הקלות, למרות שאין התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. "בשלב זה מנסים לאתר נוסחאות ביניים", הסביר גורם ביטחוני, אך הזהיר שכמו שזה נראה כרגע, צה"ל מתכונן להסלמה. זאת ,לדבריו, מכיוון שמנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, מתנהל כאילו הוא ניצח במבצע והגיע להישגים, ועל כן מתנהל בזחיחות שתקשה מאוד על המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully