וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצי החילוץ מהבניין שקרס במיאמי הופסקו: "אפס סיכוי למצוא ניצולים"

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 10:31

שבועיים אחרי התמוטטות המגדל בסרפסייד, הצוותים עדכנו את המשפחות על התמקדות במאמצי השיקום. 54 גופות חולצו מההריסות, ואף לא ניצול אחד. עוד 86 עדיין נעדרים. "עדיין אפשרי שיקרה נס"

בווידאו: מאמצי החילוץ במיאמי הופסקו/צילום: רויטרס

הצוותים הפועלים באתר קריסת המבנה באזור מיאמי הפסיקו הלילה (חמישי) את משימות החיפוש וההצלה והם מתמקדים עתה במאמצי השיקום, זאת בשל "אפס תקווה" למצוא ניצולים. שבועיים לאחר התמוטטות מגדל שמפליין הדרומי בן 12 הקומות באמצע הלילה, חולצו מההריסות 54 איש בעוד ש-86 עדיין נעדרים. פרט לשעות הראשונות שלאחר האסון, לא אותרו דיירים נוספים בחיים. צוותי החילוץ אמרו כי קורבנות רבים נמצאו במיטותיהם.

ההודעה על סיום משימת החילוץ הגיעה במהלך פגישה פרטית בין משפחות הנעדרים לבין סגן נציב הכבאות במחוז מיאמי-דייד, רייד ג'דאללה. ראש עיריית סרפסייד, צ'רלס בארקט, אמר בהמשך למסיבת עיתונאים: "החדשות של היום קשות ביותר. כולנו עבדנו בלהט יומם וליל במשך שבועיים כדי להציל חיים. ההודעה היום מגיעה אחרי ההכרה של הגורמים הקרובים ביותר למאמצי ההצלה כי האפשרות שמישהו עוד בחיים היא כמעט אפס. אף שנראה שאין שום סיכוי למצוא חיים בהריסות, עדיין אפשרי שיקרה נס".

.

צוותי החיפוש וההצלה באתר האסון בעיירת סרפסייד, מיאמי, 7 ביולי 2021. רויטרס
צוותי החירום עומדים דקת דומיה באתר ההריסות בסרפסייד, אתמול/רויטרס

הצוותים עבדו במשמרות רצופות של 12 שעות כל אחת, ונעזרו במשלחות של צה"ל וגם וממקסיקו. אתמול זינק מספר הקורבנות בעשרה, אחרי שהוסר גוש גדול של בטון. כוחות החירום מילאו בידיהם דליים בבטון והעבירו אותם לאורך שורה אנושית. שרידי המבנה, שהוקם לפני 40 שנה, מוחזקים במחסן של מדינת פלורידה לצורך בדיקה נוספת.

משלחת צה"ל עומדת דקת דומייה באתר האסון בעיירת סרפסייד, מיאמי. 7 ביולי 2021. רויטרס
משלחת צה"ל באתר האסון עומדת דקת דומיה, אתמול/רויטרס

משימת החילוץ הופסקה כבר כמה פעמים, בשל החשש מהתמוטטות שרידי המבנה והסופה הטרופית אלזה, שהכתה אתמול פלורידה. ביום ראשון נהרסו יתר חלקי המבנה שעוד נותרו על כנם בפיצוץ מבוקר, כהכנה לקראת הגעתה של הסופה.

החוקרים טrם קבעו מה גרם למבנה לקרוס בתוך שניות ספורות. דוח מ-2018 גילה בעיות מבניות, שבהן מתמקדת כעת חקירתו של חבר מושבעים גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully