וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן ביקר באתר האסון במיאמי: "עוד אפשר למצוא ניצולים"

נשיא ארה"ב ורעייתו נפגשו עם משפחות ההרוגים והנעדרים בסרפסייד, בעוד שמאמצי החיפוש נמשכים. הוא הזכיר את הטרגדיה המשפחתית שעבר בעצמו: "הן עוברות גיהנום". הוא ציין כי הכרחי לגלות מה הוביל לקרסת הבניין. יותר משבוע אחרי, חולצו 18 גופות ועוד 145 איש נעדרים

בווידאו: ביקור ביידן באתר האסון במיאמי/עריכה: אביעד בללי

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר אתמול (חמישי) כי עדיין ניתן למצוא ניצולים בין הריסות המבנה שקרס באזור מיאמי בשבוע שעבר. אחרי שנפגש עם משפחות ההרוגים והנעדרים, אמר ביידן כי הן עוברות "גיהנום" וכי המימון הפדרלי למאמצי החילוץ יימשך כחודש. הוא הוסיף כי הכרחי לגלות מה הוביל לאסון.

בשבוע החולף חולצו 18 גופות מההריסות, אולם 145 איש עוד מוגדרים עדיין כנעדרים. רבים מהקורבנות והנעדרים הם יהודים, וכן אזרחים מדרום אמריקה. מאמצי החילוץ חודשו אתמול בערב, לאחר הפסקה של 15 שעות מחשש ליציבות שרידי מגדל "צ'מפליין" הדרומי שבעיירה סרפסייד. מאז השעות הראשונות לקריסת הבניין בן 12 הקומות, איש לא חולץ בחיים.

ראש מחוז מיאמי-דייד, דניאלה לווין קאבה, אמרה כי הרשויות שוקלות להרוס את שרידי המבנה. לדבריה, ההחלטה תתקבל "בזהירות מירבית ובשיטתיות" לאור ההשפעה שלה על משימת החיפוש וההצלה.

ביידן בסרפסייד. רויטרס
ביידן ורעייתו גי'ל מבקרים באתר האסון. אמש/רויטרס

במפגש פרטי עם קרובי המשפחה, ביידן ציין את הניסיון האישי שלו עם טרגדיות משפחתיות והציע תפילות ותמיכה. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות הוא נראה מדבר בטון קודר על מותן של אשתו ובתו הקטנה בתאונת דרכים זמן קצר אחרי שהחל את הקריירה הפוליטית שלו בשנות ה-70.

בהמשך, הוא אמר במסיבת עיתונאים כי "האומה כולה" מתאבלת עם המשפחות וכי הוא מקווה שניתן למצוא ניצולים. "עדיין ייתכן שמישהו בחיים, שמישהו עוד נושם", אמר ביידן. הוא הוסיף כי המשפחות העלו כמה השערות לגבי נסיבות האסון, כמו עליית מי האוקיינוס ושינויי האקלים, אך הדגיש כי עוד מוקדם בשלב זה להסיק מסקנות חד-משמעיות.

הנשיא נפגש גם עם כבאים ועם אנשי הצלה שפעלו באתר, והוא חלק כבוד לקורבנות באתר הנצחה שהוקם בסמוך.

ביידן בסרפסייד. רויטרס
העבודות הופסקו זמנית מחשש לקריסת יתר המבנה. אתר האסון בסרפסייד, אתמול/רויטרס

החוקרים עדיין לא הגיעו למסקנה מה הוביל לקריסת המבנה בן ה-40 השנים בשעות המוקדמות של יום חמישי שעבר. עם זאת, דוח מ-2018 שגובש על ידי מהנדס לקראת תהליך אשרור הבטיחות של המבנה מצא נזקים מבניים משמעותיים במתחם בן 12 הקומות הכולל 136 יחידות דיור.

רק באפריל, נשיא ועד הדיירים הזהיר אותם במכתב כי חלה "החמרה משמעותית" בנזק לבטון. ביום רביעי, קרובי משפחתו של הרולד רוזנברג, אחד הנעדרים, הגישו תביעה לבית משפט בפלורידה נגד מנהלי האתר וחברת ההנדסה שלטענת העותרים נשכרה לטובת עבודות שיקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully