וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-24 שעות הקרובות נראה את האתר נקי": קצין בפיקוד העורף באתר ההרס במיאמי

30.6.2021 / 5:01

בריאיון עם מג"ד בפיקוד העורף, עוז ג'ינו, שנשלח עם 18 מחייליו לאתר הקריסה במיאמי, הוא מספר על מאמצי החילוץ. "אנחנו לא מתכוונים לחזור עד שהאירוע הזה לא יסתיים". על הסיכוי למצוא ניצולים הסביר כי "יורדים פה הרבה גשמים שמאפשרים למים לחלחל פנימה ולסייע לשרוד"

מג"ד רעם בחטיבה הסדירה של פיקוד העורף, עוז ג'ינו, סיפר בריאיון מאתר ההרס במיאמי, על מאמצי החילוץ של האזרחים שנקברו תחת ההריסות. "סך הכול 18 חיילים וקצינים של פיקוד העורף הגיעו לאתר קריסת הבניין במיאמי שבארצות הברית. אנחנו כאן להציל חיים או לחלץ גופות או כל משימה אחרת שנדרש אליה". לדבריו, "יש לנו יכולות מודיעיניות מתקדמות באמצעותן אנחנו מסייעים לאמריקנים במיקוד החילוצים, המהנדסים שלנו הם אנשי תוכן בהנדסת החילוץ עם ניסיון רב מאוד מייעצים בשטח".

על השאלה מה ניתן לראות בשטח, אמר ג'ינו: "אני רואה פה מבנה שהחזית שלו, הצד המערבי שלו, שלם לחלוטין, מי שמסתכל על הצד המערבי לא באמת יראה שקרה פה משהו. הצד השני שלו מזעזע, 13 קומות שקרסו אחת על השנייה, לתוך המרתף, מעל פני הקרקע יש שבע קומות, ומתחת לפני הקרקע יש שש קומות שקרסו. אירוע מאוד מורכב. מעט מאוד חללי אוויר. היכולת להינצל פה היא לא גבוהה".

משלחת פיקוד העורף מסייעת לכוחות בזירת קריסת הבניין בסרפסייד, מיאמי/הקהילה היהודית, פלורידה

ג'ינו הוסיף כי "יש פה המון כלי ציוד מכני הנדסי כבד. האמריקנים הגיעו בכוחות מאוד גדולים. יחידות החילוץ המובחרות שלהם. כבאים אזוריים. ריכזו מאמץ לוגיסטי עצום. אנחנו משולבים בצוותים האמריקנים. אנחנו נטו מסייעים. וזה כולל שיגור לאחור לארץ תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות". לטענתו, "אנחנו לא מתכוונים לחזור עד שהאירוע הזה לא יסתיים. היתרון שלנו הוא לנתח את המבנה ברמה גבוהה בשילוב מערכות מידע של חמ"ל אגמים שנמצא בארץ".

על מאמצי החילוץ סיפר המג"ד: "ממש בדקות האלה עובדים מעל אחת הדירות הכוח שלנו, שתי חוליות מעל דירה, יש זמן מוגבל לשהייה על האתר, נהיה פה עד חצות. אנחנו פיזית לא חילצנו גופות אבל אמש חולצה גופה וממש לפני דקות אחדות חולצה גופה נוספת. אני מאמין שב-24 שעות הקרובות נראה את האתר נקי".

עוד בוואלה!

מבנה מגורים קרס באזור מיאמי, יותר מ-50 נעדרים

לכתבה המלאה
הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
"היכולת להינצל פה היא לא גבוהה". הריסות הבניין במיאמי/AP

על השאלה אם הוא עדיין מאמין שניתן להציל חיים, ענה ג'ינו: "יורדים פה הרבה גשמים שמאפשרים למים לחלחל פנימה ולסייע לאנשים לשרוד. הקריסה הזו שגרמה לכך שאין חללי אוויר עשויה להקשות משמעותית. למרות המראות והריחות מסתכלים כאילו כל הלכודים ברי הצלה. עובדים בצורה כירורגית. אצלנו ביהדות כבוד המת חשוב לא פחות מכבוד החי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully