וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפיקוד העורף מעריכים: ניתן לאתר חיים מתחת להריסות הבניין במיאמי

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 18:01

מפקד הפיקוד גורדין יצטרף למשלחת הסיוע באתר הקריסה. סגן מפקד המשלחת: "מתייחסים לנעדרים כאל חיים". הוא משער כי העובדה שהבניין קרס בלילה גרמה לאסון להיות גדול יותר: "אם זה היה קורה ביום כנראה ש-70% מהלכודים לא היו שם". עד כה אותרו 16 גופות, 145 עדיין נעדרים

מפקד פיקוד העורף אלוף אורן גורדין יגיע היום (רביעי) לאתר קריסת הבניין במיאמי ויצטרף למשלחת צה"ל שהגיעה לסייע באיתור הנעדרים. סגן מפקד המשלחת, אל"ם אלעד אדרי, התייחס לאפשרות לאתר נעדרים בחיים ואמר "אנחנו מאמינים שיש חיים, ומתייחסים לנעדרים כאל חיים. המשלחת מתוכננת לעבוד עד יום ראשון ולחזור לישראל. היום יגיע מפקד פיקוד העורף ויחד איתו נעריך את המצב, ונקבע האם צריך להאריך את משך עבודת המשלחת".

עוד אמר סגן מפקד המשלחת כי "לאורך כל היממות האחרונות היו כאן שריפות, חלקן מהחום כבד וחלקן עקב תופעות לא ברורות. הבניין נמצא בסכנת קריסה והוא מנוטר כל הזמן. לכן החילוץ צריך להיות מידתי ומקצועי".

הוא סיפר על אופן קריסת הבניין, ועל העבודה שהקריסה קרתה בשעות הלילה, כשאנשים היו בבתיהם. "הוא קרס בצורה מאוד ייחודית לתוך עצמו. בדרך כלל ברעידת אדמה הוא קורס לצדדים. יש לנו כמה עשרות קומות שקרסו זו על זו ובתוך כל הדבר הזה יש בני אדם. התזמון לא יתואר כי זו שעת לילה. אם זה היה קורה בשעת יום אז כנראה ש- 70% מהלכודים לא היו שם והבניין לא היה קובר תחתיו 159 אנשים". צוותי ההצלה במקום איתרו עד כה 16 גופות בין הריסות בית הדירות בפלורידה, בעוד שמספר הנעדרים הוא 145.

"מבצע יד אחים": משלחת צה"ל ומשרד החוץ יוצאת למיאמי 30 ביוני 2021. דובר צה"ל
צוות פיקוד העורף באתר הקריסה, היום/דובר צה"ל
"מבצע יד אחים": משלחת צה"ל ומשרד החוץ יוצאת למיאמי 30 ביוני 2021. דובר צה"ל
ניסיונות החילוץ בבניין שקרס, אתמול/דובר צה"ל
בווידאו: פעילות פיקוד העורף בבניין שקרס במיאמי/צילום: דו"צ

על בני המשפחה של הנעדרים סיפר אדרי כי הם "הקימו פה מרכז משפחות ובו מאות נציגי המשפחות שנלכדו תחת ההריסות. מה שעוברות המשפחות הללו זה גיהנום. לדעת שבני המשפחה קבורים מתחת להריסות באתר הנוראי הזה. לקחו אותם לראות את האתר לפני יומיים, הם צפו בפעולות החילוץ וזו היתה חוויה מאוד מאוד קשה. מתדרכים אותם פעמיים ביום , בוקר וערב, לגבי כל מידע שיש על פעילות החילוץ".

"פיקוד העורף שולח יותר מ-35 שנה משלחות לכל רחבי העולם, באנו לתרום מהניסיון שצברנו", אמר אל"ם אדרי והוסיף, "פרט למהנדסים ולמחלצים שהשתלבו ביחידות החילוץ המקומיות, ועבודה פיזית על האתר, פתחנו גם בתוך מרכז המשפחות דסק שבו הושבנו קצינים שלנו לתחקור קוגנטיבי. אוספים פרטים על מבנה הדירה, מספר ומיקום בני המשפחה, פרטי זיהוי כמו קעקועים ותכשיטים וצבע שיער. יש פה 130 דירות, לאסוף על כל אחת מהן, ולבצע הצלבות בין משפחה למשפחה".

בווידאו: תיעוד משלחת פיקוד העורף במיאמי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
"מבצע יד אחים": משלחת צה"ל ומשרד החוץ יוצאת למיאמי 30 ביוני 2021. דובר צה"ל
פעולות החילוץ, אמש/דובר צה"ל

על המעורבות של פיקוד העורף והסיוע שהעניק למשלחת אמר סגן ראש המשלחת: "ענף אגמים של פיקוד העורף סרק את כל הפרסומים על קריסת הבניין, לרבות רשתות חברתיות והתקשורת המקומית, כדי לנתח את הנפילה, את הסביבה, את הבניינים במרחב, ולייצר מודל תלת מימד. אנחנו בודקים איך הוא היה בנוי, איך הוא עכשיו, אחרי הקריסה, והמידע שעלה מהתשאול הקוגנטיבי על כל דירה ודירה ומציבים להם מידע מדויק איפה נמצא כל לכוד ולכוד כולל אם הוא רץ לגרם המדרגות או למעלית. היו כאלה שניסו לברוח והצליחו והיו כאלה שלא הצליחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully