וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיל בין גפני, מנסור עבאס ואחמד טיבי שהביך את הקואליציה

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 15:08

הקואליציה נאלצה להסיר מסדר היום הצעת חוק שנועדה לשלול פטורים מגיוס לבנות שהתברר בדיעבד שאינן דתיות, לאחר שנסגרה עסקה בין יו"ר סיעת יהדות התורה ליו"ר רעם וח"כ טיבי. גנץ מחה: מערכת הביטחון תישאר בלי כלים, מפלגות ציוניות מעודדות השתמטות

דיל פוליטי בין יו"ר יהדות התורה משה גפני ליו"ר רע"ם מנסור עבאס הוביל אתמול את הקואליציה למבוכה - כשנאלצה להסיר מסדר היום חוק מבלי שיהיה לה רוב לאשרו. מדובר בהצעת חוק שנועדה להאריך פעילות ועדה שתשלול פטורים מגיוס לבנות שהתברר בדיעבד שאינן דתיות.

כשהצעת החוק הובאה לאישור בקריאה ראשונה בשבוע שעבר, חברי הכנסת של רע"ם תמכו בה והיא אושרה. גפני שוחח עם עבאס וזעם: "אתה שובר כאן נוהג של שנים בכנסת. אנחנו עוזרים לח"כים הערבים והם עוזרים לנו בנושאים שהם ציפור הנפש". עבאס השיב: "למה לא אמרת לי? היית צריך להגיד לי שזה כל כך חשוב לכם".

בווידאו: בנט מתייחס להפלת חוק האזרחות/צילום: לע"מ
מנסור עבאס בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"לא ידעתי שזה חשוב". עבאס/ראובן קסטרו

השיחה בין השניים עשתה את שלה, ועבאס הודיע אתמול לקואליציה כי הוא לא יתמוך בהצעת החוק. מדובר בדיל תמוה לאור העובדה כי ש"ס ויהדות התורה הובילו חוק דומה במהלך הכנסת ה-20 וספגו על כך ביקורת פנים חרדית מצד גורמים קיצוניים. גורמים במפלגות החרדיות טענו כי עיקר המאבק כעת לא נובע מתוך עניין עקרוני אלא כחלק מהמאבק בקואליציה.

מאחורי הקלעים החרדים לא רק "לחצו ידיים" עם עבאס. אתמול, לאחר שנודע כי יו"ר רע"ם יימנע בהצבעה, שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ ובכירים נוספים בקואליציה פנו לחברי הרשימה המשותפת ובראשם ח"כ אחמד טיבי, וניסו לשכנע אותם להימנע בהצבעה על החוק. טיבי סרב, לאור הציר המשותף שלו עם גפני והחרדים בשנים האחרונות.

משה גפני בישיבת השבעת הממשלה, 14 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"שברת מסורת". גפני/ראובן קסטרו

לאחר מכן גנץ אמר כי "המשמעות היא שהוועדה שיכלה לבטל פטורים כאלו, תפורק, ואנחנו במערכת הביטחון נישאר בלי הכלים להתמודד עם התופעה. צר לי מאוד, שמפלגת הליכוד ומפלגות ציוניות נוספות, מביאות לפגיעה בביטחון ועידוד השתמטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully