וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינה זילבר וחברי ארץ נהדרת: אות אבירי איכות השלטון הוענק בטקס בתל אביב

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 21:27

בין הזוכים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, ראש עיריית בית שמש והעיתונאית אורלי ברלב. האבירים נבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשה עמדה השופטת בדימוס דליה דורנר. "חיזקו במעשיהם את איכות השלטון וערכי טוהר המידות בישראל", אמרו בתנועה לאיכות השלטון

אות אביר איכות השלטון הוענק הערב (שלישי) בבית ציוני אמריקה בתל אביב על ידי התנועה לאיכות השלטון. האבירים נבחרו על ידי ועדה ציבורית בראשה עמדה השופטת בדימוס דליה דורנר. זאת, בעקבות פועלם במגזר הציבורי והיותם מופת לטוהר המידות, במגוון תחומים רבים.

בין הזוכים המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, דינה זילבר, מולי שגב וצוות ארץ נהדרת, ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, העיתונאית והפעילה החברתית אור לי ברלב.

מהתנועה לאיכות השלטון מסרו כי "יש לנו את הזכות פעם בשנה להוקיר ולהעניק את אות 'אבירי איכות השלטון' לאנשים ונשים שתרמו בפועלם למען החברה, הדמוקרטיה ואיכות השלטון במדינה בתחומים השונים, וחיזקו במעשיהם את איכות השלטון וערכי טוהר המידות בישראל. אנו גאים בכל אחד ואחת מהם, כולם הרוויחו את הכבוד הזה ביושר".

טקס אבירי ואבירות איכות השלטון לשנת 2020 6 ביולי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הרוויחו את הכבוד הזה ביושר"/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הוועדה נימקה את בחירתה בזילבר, שפרשה השנה ממשרד המשפטים בכך ש"גם בצוק העתים שידעה המערכת המשפטית, תחת מתקפות קשות ביותר מצד רשויות השלטון, פעלה עו"ד זילבר ללא מורא ועמדה על חשיבותם של 'שומרי סף' חזקים". את הבחירה בארץ נהדרת הסבירה הוועדה בכך ש"לתכנית, שצברה פופולריות רבה בקרב הציבור, הייתה השפעה רבה על הגברת המודעות הפוליטית של האזרח הפשוט, כמו גם על מעמדם הציבורי של נבחרי ציבור והיא גם עוררה סערות פוליטיות".

בשנת 2013 התבדח נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, בנאומו בירושלים כשאמר: "כל הדרמה שהייתה ביני לבין ידידי ביבי הייתה בסך הכול מזימה לייצר תוכן עבור 'ארץ נהדרת'".

על ברלב כתבה הוועדה כי "כעיתונאית עצמאית היא מתמקדת בנושאים שבהם היא מזהה פגיעה משמעותית באינטרס הציבורי, ביניהם יוקר המחיה, המאבק בשחיתות, חשיפת קשרי הון-שלטון וקידום צדק חברתי".

עוד בוואלה!

דרישה מהשר כהנא: סיים את העסקתו של הממונה על המועצה הדתית בי-ם

לכתבה המלאה
דינה זילבר בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"מופת לטוהר המידות". זילבר/ניב אהרונסון

בקטגוריית הרשות המחוקקת זכתה הח"כית לשעבר ע'דיר כמאל מריח. בקטגוריית הרשות המבצעת זכתה המשנה ליועמ"ש לשעבר, עו"ד דינה זילבר. בקטגוריית הרשות השופטת זכתה שופטת העליון בדימוס, אילה פרוקצ'יה.

בקטגוריית מאבק חברתי זכתה אור-לי בר לב, עיתונאית עצמאית ואקטיביסטית. בקטגוריית תקשורת זכה כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן. בקטגוריית תרבות זכו מולי שגב וצוות התוכנית "ארץ נהדרת".

בקטגוריית הרשות המקומית זכתה ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך. בקטגוריית צבא וביטחון זכה ראש האגף המדיני-ביטחוני לשעבר במשרד הביטחון, אלוף (במיל') עמוס גלעד. בקטגוריית אקדמיה זכה מומחה למשפט חוקתי פרופ' יניב רוזנאי. בקטגוריית חושפי שחיתויות זכו מר פרדי טוהר ומר מקסים דרקץ, חושפי שחיתויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully