וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מהשר כהנא: סיים את העסקתו של הממונה על המועצה הדתית בי-ם

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 18:30

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר לשירותי דת, כהנא, בבקשה כי יורה על סיום העסקתו של יהושע ישי. זאת, בעקבות ביקורות על ישי מצד העירייה והמדינה וסירובו של השר הקודם אביטן לפטרו "בשל שיקולים פוליטיים". כהנא: "לומד את הסוגיה"

התנועה לאיכות השלטון פנתה בשבוע שעבר לשר לשירותי דת החדש, מתן כהנא, בבקשה כי יורה על סיום העסקתו של הממונה על המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי. כהנא טרם קיבל החלטה בנושא אך אמר בכנס ימינה בשבוע שעבר כי "לא באתי להילחם באף אחד. אני מכבד ואוהב את אחינו החרדים, לא אוכל לשתוק אם הפוליטיקאים שלהם יבזו את קידוש השם ויראת השמים שלנו".

כפי שפורסם בוואלה!, ועדה של המשרד לשירותי דת המליצה לסיים את כהונתו של ישי עד ינואר 2021, אך השר הקודם לשירותי דת יעקב אביטן סירב לחתום על מסמך ההדחה. זאת, בעקבות ביקורות על התנהלותו של ישי מצד מבקר המדינה ומבקרת עיריית ירושלים.

זאת, על אף שמנכ"ל והיועצת המשפטית של המשרד משרד הגדירו את ישי כ"התעלמות מהוראות הדין ונורמות עבודה שמקובלות במועצות הדתיות".

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
"השר הקודם נמנע מליישם את המלצות דוח מבקר המדינה". ישי/יואב דודקביץ'

כיום, עם כניסתו של כהנא למשרד, פנתה התנועה וביקשה התייחסות מהשר בתוך שבעה ימים, בכדי לבחון צעדים משפטיים נוספים במידת הצורך.

ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון, עורך הדין תומר נאור אמר כי "מזה למעלה מעשור שהמועצה הדתית בירושלים מתנהלת בניגוד גמור לכללי המנהל התקין, תוך שהיא סופגת פעם אחר פעם דוחות חמורים ביותר של כלל גורמי הביקורת הרלוונטיים - החל ממבקרת העירייה ועד לדוח חמור במיוחד של מבקר המדינה".

"לצערנו הרב, וככל הנראה בשל שיקולים פוליטיים זרים ואסורים, נמנע עד כה השר הקודם לממש את המלצות דוח מבקר המדינה ולשים סוף להתנהלות לקויה ובלתי ראויה במועצה הדתית של העיר הגדולה בארץ. אנחנו מקווים כי השר החדש, אשר רוחות ממשלת השינוי מנשבות בכנפיו, יתווה דרך וקריאת כיוון כבר בימיו הראשונים במשרד, יקבל את ההמלצות ויורה מיידית על סיום העסקתו של מר ישי".

מלשכת השר לשירותי דת מתן כהנא נמסר: "השר לומד את הסוגיה ויקבל החלטה בנושא בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully