וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס אות אביר איכות השלטון: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

16.12.2015 / 7:20

ועדת החוקה תדון ב"חוק המישוש", דרום אפריקה תציין את יום הפיוס ושני שני דברים שאתם צריכים לדעת היום, רגע לפני שאתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים

טקס הענקת אותות אבירי איכות השלטון

כרמל שאמה הכהן בטקס אבירי איכות השלטון במוזיאון תל אביב. דצמבר 2013. דרור עינב
טקס הענקת אות אביר איכות השלטון, לפני שנתיים/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב כנס וטקס הענקת אותות אבירי איכות השלטון לשנת 2015. אות אביר איכות השלטון מוענק על ידי התנועה החל משנת 1995 לאישים בולטים שבמהלך השנה שחלפה פעילותם הייתה מופת לקידום טוהר המידות ושלטון החוק בעיני התנועה. השנה יזכו בו בין היתר שר הביטחון משה יעלון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), המשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר, השופט אליעזר ריבלין, השופטת בדימוס הילה גרסטל, יו"ר עמותת אינג'אז, ג'יידא רינאווי זועבי, עיתונאי "גלובס" משה ליכטמן, פרופסור ברק מדינה מהחוג לחינוך באוניברסיטה העברית ואלוף במיל' יוחנן לוקר.

פיצוץ באיבטין

אתם צריכים לדעת שהיום בבוקר יישמע פיצוץ בתחנת הקמח הישנה בכניסה ליישוב הבדואי איבטין שליד שפרעם שבצפון. סיבת הפיצוץ הינה יצירת אתר הרס לטובת אימוני פיקוד העורף. לקבלת עדכונים לגבי חסימות כבישים ניתן לפנות למוקד משטרת ישראל במספר 100 ולמוקד "נתיבי ישראל" במספר 2120*.

חוק המישוש

אילוסטרציית עצור. ShutterStock
אילוסטרציית עצור/ShutterStock

כדאי לכם לדעת שהיום תדון ועדת החוקה, החוק והמשפט של הכנסת בפעם האחרונה ב"חוק המישוש" או בשמו הרשמי, "חוק סמכויות לשם שמירה על ביטחון הציבור", המתיר לכל שוטר לערוך חיפוש גופני על אדם גם במקרה שלא קיים חשש סביר להימצאותו של נשק באמתחתו. למעשה, החוק מאפשר לערוך חיפוש על גופו של אדם בכל עת, גם במקומות בילוי ובמגרשי ספורט. עד כה הותר לשוטרים לערוך חיפוש גופני רק אם התעורר חשד לנשיאת נשק. את החוק מקדם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, על רקע גל הטרור בטענה כי "עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר מול טרור הסכינים".

יום הפיוס

הפגנות סטודנטים בפרלמנט של דרום אפריקה, פרטוריה, אוקטובר 2015. AP
הפגנות סטודנטים בדרום אפריקה, בחודש שעבר/AP

דרום אפריקה מציינת היום את "יום הפיוס", מועד חדש שנקבע לאחר סיום האפרטהייד, משטר ההפרדה הגזעי שהתקיים בדרום אפריקה עד לראשית שנות ה-90, לציון הצורך בהשלמה בין קבוצות גזעיות, דתיות ואתניות שונות המרכיבות את המדינה. בתקופת שלטון האפרטהייד, יום זה ציין את הקרב שנערך ב-1838 ובו הובסו יותר מ-10,000 מבני זולו על ידי פחות מ-500 אפריקנרים. שמו שונה ב-1994 כדי לרכך את פצעי מאות שנות השלטון הלבן.

משחק עלייה

שחקני הפועל ירושלים בר טימור, אי ג'יי רולנד. יוסי ציפקיס
רולנד וטימור, במשחק נגד וולגוגראד, לפני כחודש/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום תתארח הפועל ירושלים אצל קראסני וולגוגראד הרוסית במחזור האחרון של בית ו' ביורוקאפ. אלופת ישראל מגיעה למשחק מהמקום השלישי בבית, בידיעה שכדי להעפיל לשלב הבא, היא צריכה לנצח ולקוות להפסד של א.א.ק אתונה שתארח את נפטונאס קלייפדה. אם היוונים לא יסייעו לקבוצה של דני פרנקו, היא עדיין תוכל להעפיל אם ניז'ני נובגורוד תפתיע את מוליכת הבית, גלאטסראיי. בכל תסריט אחר, ירושלים תודח כבר הערב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully